اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴


آرمین اعتمادی
کارشناس ارشد سازه 

با افزایش روزافزون جمعیت و نیاز فزاینده به مسکن و نیز ناکارآمدی سیستم های سنتی و متداول در تولید انبوه مسکن، رویکرد به روش های صنعتی ساختمان ضروری به نظر می رسد.با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی در عصر حاضر کارایی ساختمان از لحاظ کیفیت به حد مناسبی رسیده و در سالهای آتی، تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات چه بر اقتصاد و فضای کسب و کار و چه بر نحوه تولید و ارائه خدمات در صنعت ساختمان اثرات بنیادینی خواهد داشت.

از آنجا که صنعت ساختمان، نقش مهمی در اقتصاد ملی و اشتغالزایی دارد، مدیریت پروژه های ساختمانی، مدیریت زنجیره تأمین و بازارهای مالی مرتبط از فاکتورهای مهم مرتبط با این صنعت می باشد. توسعه تکنولوژی ساخت و به ویژه انواع روش های پیش ساختگی، محیط مناسبی برای سرعت عمل اجرایی و انعطاف در ویژگیهای ساختمان به وجود آورده است.

در سالهای اخیر نوآوریهای مهمی در استفاده از نانوتکنولوژی و بایوتکنولوژی در صنعت ساختمان اتفاق افتاده ،همچنین انواع ساختمانهای هوشمند و روشها و مصالح ساخت هوشمند مطرح و کاربردی شده اند. صنعت ساختمان ایران در این زمان بایستی با گامی رو به جلو در زمینه های مختلف مانند به کارگیری مصالح و ساخت و ساز با انرژی صفر، توسعه سیستم های پشتیبان تصمیم مبتنی بر مدلسازی اطلاعات ساختمان، توسعه پیش ساختگی، رباتیک و اتوماسیون فرایند ساخت، مدل های کسب و کار جدید (به ویژه مشارکت های عمومی خصوصی) و توسعه آموزش های نو در همه سطوح خود را آماده کند.

متاسفانه به دلیل تحقیقات اندکی که در ایران برای تولید صنعتی ساختمان انجام شده است، جامعه مهندسی بیشتر متکی به نتایج تحقیقات کشورهای پیشرفته  خارجی می باشد، لذا لازم است محققین کشور با حمایت سازمان های ذیربط علمی و پژوهشی، تحقیقاتی در زمینه های طراحی، ساخت، نوع مصالح و پایداری آنها در تولید ساختمان و عواقب فرهنگی و پیامدهای اجتماعی آن انجام دهند تا کمبود کشور در دسترسی به این منابع مرتفع شده و لذا اولین و در عین حال، مهم ترین مانع بر سر راه تولید صنعتی ساختمان در ایران برداشته شود.




برچسب ها: آرمین اعتمادی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار