شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی هندیجان:
رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی هندیجان گفت: کشاورزان و دامداران هندیجان نسبت به بی‌آبی شدید، خشکی رودخانه زهره، بستن آب بر روی اراضی کشاورزی، اعتراض دارند اما مسئولان جهادکشاورزی شهرستان تامین آب زمینهای کشاورزی را در حوزه کاری خود نمی‌دانند.
فتح‌الله الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار شوشان در بندرهندیجان اظهار داشت: هندیجان دارای 23 هزار هکتار سند کشاورزی و زمین‌های بسیار مستعد برای کشت است.

وی افزود: در مهرماه امسال قرارداد کشت اراضی با جهاد کشاورزی بسته شد و برای کشت از 23 هزار هکتار، 17 هزار هکتار از اسناد دارای پروانه بهره‌برداری آب است اما متأسفانه برای کشاورزی هندیجان هیچ سهمیه آبی در نظر گرفته نشده است.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی هندیجان بیان کرد: کشاورزان در حال حاضر بلاتکلیف هستند با توجه به بارندگی که 12 روز پیش داشتیم تقریباً کشاورزان توانستند اراضی خود را تا آنجایی که می‌شد آبیاری کنند هرچند آب بارندگی کم بود.

وی گفت: گندم‌های کاشته شده زیرخاک مانده توانایی و کشش لازم ندارند که رشد کنند باید آبیاری شوند اما متأسفانه هیچ آبی وجود ندارد.

الهیاری عنوان کرد: به جهاد کشاورزی هندیجان رفتیم اعتراضات خود را اعلام کردیم اما جهاد کشاورزی می‌گوید مقوله آبیاری اراضی کشاورزی به ما مربوط نمی‌شود.

وی افزود: سؤال ما این است که سهمیه آب کشاورزی را از چه اداره‌ای باید بگیریم؟ اگر به جهاد کشاورزی مربوط نیست، مگر می‌شود آب را از شیلات یا دام‌پزشکی دریافت کنیم.

 رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی هندیجان بیان کرد: متأسفانه در بالادست رودخانه در شهرهای امیدیه، زیدون و دیگر مکان‌های اطراف رودخانه، با رها سازی آب زهره از موقعیت سوء استفاده کرده و آب رهاشده را به سمت خود می‌برند.

وی افزود: در هنگام به انتقال آب مردم هندیجان توسط بالادست مسئولان کجا هستند و سکوت اختیار کرده‌اند چرا به وعده‌های خود عمل نمی‌کنند و حق و حقوق مردم هندیجان به ویژه کشاورزان این منطقه را نادیده می‌گیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار