با توجه به هشدارهاي سازمان مدريت بحران و كشور اطلاعيه پيش‌بيني اداره‌كل هواشناسي خوزستان در خصوص ورود سامانه بارشي به استان، اداره كل مديريت بحران خوزستان اطلاعيه‌اي صادر كرد. "> وقوع بارندگي‌هاي شديد در دو روز آينده
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹

با توجه به هشدارهاي سازمان مدريت بحران و كشور اطلاعيه پيش‌بيني اداره‌كل هواشناسي خوزستان در خصوص ورود سامانه بارشي به استان، اداره كل مديريت بحران خوزستان اطلاعيه‌اي صادر كرد.

با توجه به هشدارهاي سازمان مدريت بحران و كشور اطلاعيه پيش‌بيني اداره‌كل هواشناسي خوزستان در خصوص ورود سامانه بارشي به استان، اداره كل مديريت بحران خوزستان اطلاعيه‌اي صادر كرد.

در اين اطلاعيه خطاب به فرمانداري‌هاي خوزستان آمده است: "با پيش‌بيني بارندگي شديد همراه با رعد و برق و وزش باد شديد طي روزهاي پنجشنبه و جمعه در سطح استان به خصوص در شهرستان‌هاي دزفول، انديمشك، شوش، شوشتر ، گتوند، ايذه، باغملك، بهبهان، مسجدسليمان، لالي و شهرهاي تابعه، احتمال اختلال در تردد جاده‌هاي كوهستاني، سيلابي شدن رودخانه‌ها و مسيل‌ها، آبگرفتگي خيابان‌ها و معابر در شهرها، مواج و طوفاني شدن خليج فارس و وارد شدن خسارت به تاسيسات زيربنايي در مدت مذكور وجود دارد.

لذا مقتضي است با تشكيل شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ تدابير و تصميمات لازم جهت مسدود كردن جاده‌هاي حادثه‌خيز در صورت بروز و يا پيش‌بيني بروز حوادث با هماهنگي دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط شهرستان اقدام شود.

همچنين اخطاريه‌ها و اطلاعيه‌ها به دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط شهرستان به خصوص شركت‌هاي آب و برق جهت حفظ آمادگي و اتخاذ تمهيدات لازم جهت پيشگيري از حوادث و برقراري كشيك شبانه‌روزي در ادارات سريعا ابلاغ شود.

اطلاع‌رساني به موقع به هر نحو ممكن ( به طور مثال از طريق مساجد، بلندگو، دهياري‌ها و ساير وسايل در دسترس جهت اطلاع‌رساني) به صيادان، لنج‌داران، قايق‌هاي موتوري و همشهريان ساكن در حاشيه‌ها و مناطق در معرض خطر سيل و سيلاب و عشاير، با همكاري نيروي انتظامي و دهياري‌ها انجام شود.

جهت ارايه توصيه ايمني به كشاورزان در محل‌هاي با احتمال وقوع صاعقه، نظارت بر وضعيت سيل‌بندها، پل‌ها و راه‌ها در مناطق شهري و روستايي قبل و بعد از بارندگي، فراهم‌سازي امكانات امدادي مناسب با عمليات به موقع در مناطق سيلابي، تمهيدات لازم مورد نياز جهت پيشگيري و يا به حداقل رساندن آثار حوادث احتمالي انجام شود."


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار