اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

جرم دندان در نتیجه پلاکی است که از بین نرفته و روی دندان‌ها باقی مانده است. پلاک نیز لایه نازک و چسبناکی است که روی دندان‌ها را می‌پوشاند و حاوی باکتری است.پلاک‌ها با مصرف مواد غذایی چسبناک ایجاد می‌شوند و برطرف نکردن آن‌ها باعث ایجاد جرم خواهد شد. مواد غذایی نقش زیادی در ایجاد پلاک و در نهایت جرم دارند که در زیر به آنها اشاره می‌شود.

موز

موز یک میوه خمیری و چسبنده است. این حالت چسبندگی باعث تماس طولانی مدت با دندان‌ها شده و به مرور پوسیدگی ایجاد می‌کند. بهتر است بعد از مصرف موز برای پیشگیری از ایجاد جرم و پوسیدگی دهانتان را شستشو دهید.

میوه‌های خشک

میوه‌های خشکی مانند کشمش، زردآلوی خشک و انجیر حاوی قند هستند. این میوه‌ها به دندان‌ها می‌چسبند و در نتیجه باعث ایجاد پلاک و جرم می‌شوند. میوه‌های خشک به طور طبیعی حاوی قند زیادی هستند که به دندان‌ها آسیب زننده است.

نان شیرمال

شیرمال‌ها نرم و چسبنده هستند و لابه لای دندان‌ها گیر می‌کنند. در نتیجه امکان ایجاد پلاک و جرم را بالا می‌برند.نان‌های شیرمال حاوی میزان زیادی کربوهیدرات هستند که اسید آزاد می‌کند و باکتری‌ها را تغذیه می‌کند. اگر میزان باکتری دهان بالا باشد جرم دندان نیز بیشتر می‌شود.

چیپس

برای مراقبت از دندان‌ها عادت مصرف یک پاکت چیپس در مقابل تلویزیون و یا در هر موقعیتی را ترک کنید. چیپس‌ها حاوی نشاسته و در نتیجه کربوهیدرات زیادی هستند. باکتری‌ها نیز از این ترکیبات تغذیه و اسید تولید می‌کنند که باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

نوشابه‌ها

قند غذای مورد علاقه باکتری‌های ایجاد کننده پلاک و جرم دندان است. اگر قند روی دندان‌ها بماند باکتری‌ها شروع به تولید اسید می‌کنند و خطر دمینرالیزه شدن دندان‌ها افزایش می‌یابد.نوشابه‌ها و همچنین آبمیوه‌های پاکتی میزان زیادی قند دارند و باعث ایجاد پلاک، جرم و پوسیدگی می‌شوند.


برچسب ها: جرم دندان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار