اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
ایران همواره به تعهدات بین المللی خود پایبند بوده و خواهد بود، و برای پایداری برجام سایر اعضای گروه 1+5 نیز باید به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند.
 رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه «لاورنتیف» نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه را به حضور پذیرفت.

به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،  حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار، پس از استماع گزارش فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و از جمله تازه ترین تحولات میدانی در مبارزه با تروریسم در سوریه ، اظهارداشت: همفکری و همکاری خوبی که میان تهران – مسکو در این عرصه وجود دارد تا تحقق هدف نهایی که ریشه کن شدن تروریسم و برقراری صلح و ثبات کامل در منطقه است، ادامه می یابد.

دکتر روحانی تصریح کرد که موضوع سوریه  از طریق مذاکره سیاسی و احترام به اراده مردم که تصمیم گیر اصلی و نهایی درباره آینده سوریه هستند  و همچنین حفظ تمامیت ارضی آن کشور قابل حل است.

ایشان تأکید نمود که حمایت از مردم غیرنظامی و کمک به آوارگان و مردم آسیب‌دیده از جنگ یک ضرورت انسانی است و باید برای آن از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

رییس جمهوری تروریسم را خطری بزرگ برای منطقه و جهان برشمرد و بر ضرورت ادامه همفکری و همکاری تنگاتنگ ایران و روسیه در سوریه برای مبارزه با تروریسم در منطقه تاکید کرد.

 دکتر روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود،  با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش روابط تهران – مسکو در حوزه های دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی گفت: بی تردید همکاری های دو کشور در مسایل دوجانبه به نفع دو ملت و در مسایل منطقه ای به نفع صلح و ثبات منطقه‌ای خواهد بود.

رییس جمهوری همچنین توافق هسته ای را محصول کار هفت کشور و در راستای صلح و امنیت جهانی ذکر کرد و اظهارداشت: همه باید برای حراست از دستاوردهای این توافق تلاش کنند و نباید اجازه داد که کشوری طبق امیال خود اقدامی برای تضعیف توافق انجام دهد.

دکتر روحانی تصریح کرد: ایران همواره به تعهدات بین المللی خود پایبند بوده و خواهد بود، و برای پایداری برجام سایر اعضای گروه 1+5  نیز باید به طور کامل به تعهدات خود عمل کنند.

"لاورنتیف" نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه  نیز در این دیدار نظرات رییس جمهور روسیه و همچنین گزارشی از آخرین رایزنی های انجام شده و تحولات میدانی در سوریه  را به رییس جمهوری ارائه داد.

وی با بیان اینکه پوتین برای اعتمادی که میان دو دولت و دو ملت ایران وروسیه وجود دارد ، ارزش زیادی قائل است ، بر تقویت همفکری و همکاری تهران – مسکو در مسایل منطقه ای و جهانی تأکید کرد و اظهار داشت: موضع روسیه در قبال برجام موضعی ثابت و مستحکم است و هیچ دلیلی برای تضعیف آن وجود ندارد.

برچسب ها: روحانی ، برجام
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار