اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴

دکتر ایرج نظری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان داشت: در حال حاضر بیمارستان های دانشگاهی استان خوزستان دارای 140 تخت آنکولوژی و هماتولوژی است ولی متاسفانه فقط 2 تخت بستری مختص پیوند مغز استخوان در بیمارستان های دانشگاهی استان داشتیم.دکتر نظری: بیمارستان شهید دکتر بقایی٢ و مرکز پیوند مغز استخوان بزودی افتتاح می شوند

وی ادامه داد: در واقع  تعداد تخت بستری بیماری های سرطان ٠/٠٣ تخت به ازای هر هزارنفر جمعیت بوده و این گواه سرانه بسیار پایین تخت آنکولوژی در استان می باشد که عمدتا در مرکز آموزشی درمانی شفا اهواز متمرکز گردیده اند.

نظری تصریح کرد: کمبود شدید تخت های بستری و افزایش موارد ابتلا به سرطان ها منجر به ایجاد محدودیت های مضاعف و نگران کننده ای در تداوم ارائه خدمات لازم به بیماران شده بود.

معاون درمان دانشگاه عنوان کرد: خانواده هایی که با اطلاع از ابتلای بیمارشان به یک بیماری صعب العلاج با بیم و امید جهت آغاز بموقع فرآیند درمان و پیشگیری از پیشرفت آن به بیمارستان مراجعه میکنند با لیست انتظار چند هفته و احیانا" یک ماهه مواجه می شدند.

وی ادامه داد: تمامی موارد مزبور، مسئولان دانشگاه را بر آن داشت تا گام های لازم را جهت توسعه تخت های آنکولوژی با هدف افزایش سطح دسترسی بیماران سرطانی بردارند.

نظری گفت: در همین راستا پروژه مرکز پیوند مغز استخوان بیمارستان شفا اهواز با ظرفیت 17 تخت پیوند مطابق آخرین استانداردهای روز از دو سال پیش شروع به ساخت شد که هم اکنون آماده بهره برداری است.

وی اضافه کرد: افتتاح مرکز پیوند مغز استخوان تحولی مهم در زمینه فراهم ساختن امکان انجام پیوند مغز استخوان برای بیماران سرطانی را فراهم خواهد نمود.

معاون درمان دانشگاه بیان داشت: پروژه بیمارستان 400 تختخوابی شهید دکتر بقایی 2 ، نیز که از سال گذشته به دستور دکتر ایدنی رئیس دانشگاه و پیگیری های معاونت درمان دانشگاه با هدف ایجاد مرکز فوق تخصصی هماتولوژی و آنکولوژی کلید خورده بود با گذر از مراحل بهسازی، تجهیز و تامین نیروی انسانی اکنون آماده افتتاح و بهره برداری می باشد و به زودی با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت افتتاح خواهد شد.

نظری گفت: با افتتاح این بیمارستان، قسمت اعظمی از نگرانی کمبود تخت جهت بستری و درمانی بیماران سرطانی و صعب العلاج مرتفع خواهد شدو ظرفیتی اضافه شده که قسمتی از بار بیماران سرطانی را پوشش میدهد

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله با افزایش سرانه تخت آنکولوژی در استان، محدودیت های درمانی این دسته از بیماران مرتفع شده و بیش از پیش بتوانیم خدمات بهتر و باکیفیت تری به بیماران داشته باشیم.

   
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار