اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۶۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
حسن کریمی 
کارشناس روابط عمومی شرکت تعیرات نیروگاههای برق آبی خوزستان

بررسی ابعاد اجتماعی و فیدبک های یک نهاد مردمی:

مخاطبان گرامی و شهروندان مسجدسلیمانی، لطفا چند ثانیه چشمانتان را ببندید ، حالا واژه "شورای شهر مسجدسلیمان " را به زبان بیاورید و چند دقیقه بدون اینکه چشمانتان را باز کنید تمامی اتفاقات اخیر را در ذهنتان مرور کنید . باور کنید برای تصمیم گیری همین چند دقیقه کافیست ! 

باز هم مثل همیشه ساده میگویم ، زیرا سادگی بهترین راه انتقال است . اگر میخواهیم پیشرفت کنیم باید تعارف ها را کنار بگذاریم ، باید نقد کنیم و باید به چالش بکشیم و مهم تر اینکه در مقابل این بایدها ، جوابگو باشیم . حاصل تفکرات امروز تصمیم گیرندگان مسجدسلیمان ، فردا را میسازد ، پس در انتخاب ها بیشتر دقت کنیم تا آینده را از دست ندهیم .

در این یادداشت قصد داریم تنها به ابعاد اجتماعی شورای چهارم می پردازیم و عملکرد این شورا در دیگر بخش ها را به کارشناسان مرتبط میسپاریم . لذا به ابعاد اجتماعی و بازخورد حضور 11 عضو شورای شهر چهارم در جایگاه وکلای مردم می پردازیم . 

همانطور که شما شهروندان مسجدسلیمانی میدانید ، دوره چهارم شورای شهر مسجدسلیمان از ثانیه های نخست با جنجال و کش مکش های آنچنانی آغاز شد و آثار آن در کل مسیر کاملا به چشم میخورد ، و برای تداعی این مهم تنها کافیست چشمانتان را ببندید و کلید واژه شورا شهر را در ذهنتان جستجو کنید . 

اما بیایید کمی به یک شورای شهر ایده آل از حوزه اجتماعی بپردازیم تا بتوانیم فاصله ها را بیشتر درک کنیم  .

 طبق تعاریف و بر اساس تجربیات ثبت شده در این حوزه ، یک شورای توانمند در حوزه اجتماعی چند آیتم را از آغاز فعالیت در دستور کار قرار می دهد و هیچگاه از آنها غافل نخواهد شد .
 
1- پیاده سازی یک نقشه راه و خط مشی در حوزه فعالیتهای اجتماعی 
2- معرفییک عضو توانمند به عنوان سخنگوی شورا و مهم ترین عنصر ارتباط اجتماعی 
3- گزینش نیروی روابط عمومی متناسب با شرایط در آغاز راه 
4- ایجاد بستر های ارتباطی مناسب 
5- آموزش و تقویت اعضای شورا در راستای برخورد های اجتماعی و اصول ارتباطی 
6- ارتباط موثر با رسانه ها 
7- گزارش دهی هفتگی ، ماهیانه و سالیانه به شهروندان به عنوان رکن اصلی موجود برای شورا
8- ترسیم برنامه ای منظم و یکپارچه جهت میل اهداف شورای چهارم به شورای پنجم 
9- پیاده سازی الگو های رفتاری جهت اعتماد سازی در بین شهروندان 
10- افزایش درصد مقبولیت رکن شورا با اقدامات شایسته و متناسب 

حال ما کار مقایسه شورای چهارم را به شما شهروندان فهیم می سپاریم و تحلیل این بخش را بصورت کاملا آزاد در اختیار شما قرار می دهیم . زیرا عملکرد شورا کاملا مشخص و معیار ها در حوزه اجتماعی در بالا ذکر شده است . 

اما حالا که تحلیلی بر شورا داشتیم ، میخواهیم تا با توجه به راه رفته ، راه پیش رو را پیش بینی کنیم و بر اساس داده های موجود و تجربیات بدست آمده ، امید آن داریم که بتوانیم از تکرار یک فصل بدون حاصل در شهرمان جلوگیری کنیم . 

از دیدگاه نگارنده مهم ترین علل ناتوانی شورای چهارم در بعد اجتماعی و در ایجاد ارتباط با مردم ، فقدان 10 گزینه مطرح شده بود و شاید در این بخش و با این تحلیل میتوان اهمیت عنصر روابط عمومی که شورای چهارم از آن غافل بود را بیشتر درک کنیم .

و اما بخش نهایی و در واقع شورای پنجم چه خواهد کرد ! 

همانطور که در تیتر یادداشت نیز اشاره شد ، عملکرد شورای چهارم تاثیر بسزایی در خط فکری شورای پنجم خواهد داشت و از دیدگاه نگارنده در واقع شورای چهارم با مجموع فعالیت های منفی اجتماعی که در پرونده خود به یادگار گذاشتند نه تنها در افزایش سطح کیفی این نهاد سهیم نیودند بلکه باعث کاهش چشم گیر جایگاه این نهاد در بین مردم شدند به گونه ای که امروز و درست در ایام پیش انتخابات ، شاهد رجز خوانی قشرهای مختلف و از اصناف گوناگون هستیم که تنها ملاک ورود برخی از آنها شاید این جمله باشد "مگر ما چه چیزی از فلانی کم داریم که چهار سال شورا بود " !!!  و در واقع ایراد این جمله یعنی یک  فاجعه بزرگ که به تبعات آن در پنجم نمود خواهد کرد و در دوره ششم باعث خواهد شد تا دومین رکن اجرایی وابسته به مردم را تبدیل به یک ناهنجار شود . 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
سید کمال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
comment
0
0
comment دست مریزاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار