شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
مدیر گنجینه آب خوزستان خبر داد:
آتش پنجه افزود: امیدواریم با برگزاری جشنواره کاریکاتور و نگاه ظریف هنرمندان در جهت شناخت, معرفی و حفظ آثار و سازه های آبی تاریخی نظیر ...
شوشان: احسان آتش پنجه در نشست خبری نخستین جشنواره ملی کاریکانور با موضوع سازه های آبی که در محل سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد بیان داشت: هدف برگزاری این جشنواره گردآوری هنرمندان و دست اندرکاران حوزه هنر های تجسمی به ویژه هنرمندان فعال در بخش کاریکاتور و بهره گیری از دیدگاه ها و نقطه نظراتشان بوده است.


آتش پنجه افزود: امیدواریم با برگزاری جشنواره کاریکاتور و نگاه ظریف هنرمندان در جهت شناخت, معرفی و حفظ آثار و سازه های آبی تاریخی نظیر قنات، آسیاب آبی، کانال آب بر، آب انبار چاه و مواردی از این قبیل به عنوان میراث گذشته گام برداریم.

وی در ادامه گفت: مؤسسه گنجینه آب در سال 76 توسط شورای فرهنگی انقلاب تشکیل شد و امروزه مبحث توسعه و مدرنیست را به میراث فرهنگی پیوند زده است.

مدیر گنجینه آب خوزستان تصریح کرد: بر این اساس گنجینه آب درصدد برگزاری جشنواره‌ای برآمد تا به واسطه آن با ایجاد فرهنگ‌سازی از میراث آبی از جمله سازه‌های آبی تاریخی نگهداری و حفاظت کند.

آتش پنجه اضافه کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را تا تاریخ 30 آذر به دبیرخانه سازمان آب و برق خوزستان ارسال کنند و با توجه به اینکه جشنواره ملی است از کشورهای خارجی از جمله روسیه، ایتالیا، ترکیه و بلزیک آثاری فرستاده شده است.

مدیر گنجینه آب خوزستان گفت: در نظر داریم این جشنواره را هر دو سال یکبار برگزار کنیم که با هدف ارتقاء سطح این جشنواره مرحله بعدی در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در زمینه سازه‌های آبی تاریخی 5 پروژه مطالعاتی داشته‌ایم، افزود: ایران یکی از کشورهایی بوده که در گذشته به راحتی سدهای دوقوسی را ایجاد کرده درحالی که امروزه برای ایجاد سد دو قوسی از روسیه تکنولوژی می‌گیریم بنابراین لازم است که در تکنیک‌های اجرایی سد دوقوسی تاریخی کشورمان پژوهش شود.


مدیر گنجینه آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: افراد شرکت کننده در جشنواره برای بیان هرگونه نظری در زمینه گنیجنه‌های تاریخی آبی در چارچوب محورهای جشنواره کاملآ آزاد هستند.

وی گفت: به نفرات اول تا سوم به ترتیب سه میلیون، دو میلیون و یک میلیون تومان، تندیس، کتاب آثار برگزیده جشنواره، لوح سپاس و نیز شرکت در تور گردشگری آثار تاریخی آبی خوزستان اهدا می‌شود؛ همچنین به 5 نفر برگزیده دیگر نیز مبلغ 500هزار تومان به همراه دیگر موارد مذکور تقدیم می‌شود.

در اختتامیه این جشنواره 50 اثر برگزیده بصورت نمایشگاهی برگزار خواهد شد و کتاب نفیس عکس به افراد برگزیده اهدا می شود.





نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار