شوشان / محمد حسن آلاله "> سي و چهارمين فجر انقلاب
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲

شوشان / محمد حسن آلاله

در آستانه فجری دیگر از انقلاب اسلامی هستيم، فجري كه يادآور روزهاي سخت ولي شيرين بهمن ماه 57 است. انقلاب اسلامی ایران یادآورخاطرات بسیار تلخ و شیریني از روزهای نبرد مردم این سرزمین با رژیم ظالم و ستمشاهی پهلوی است. اینک یکبار دیگر با یادآوری آن روزها، خاطرات خود را از دوران انقلاب مرور می کنیم و می بینیم که چگونه یک ملت برای دستیابی به استقلال، آزادی و رها شدن از زیربار یوغ استبداد و خودکامگی رژیم شاهنشاهی، استعمار خارجی و استكبارجهاني حماسه ای بزرگ و جاويدان آفرید و براساس اهداف و آرمانهاي بلندش برای تعیین حق سرنوشت خويش با انقلابی شکوهمند جمهوری اسلامی را در ايران پایه گذاری نمود.

اينك بيش از سي سال از عمر اين انقلاب مي گذرد و این درحالی است که بسیاری از دشمنان انتظار داشتند تا شعله های اين انقلاب در همان روزهای اول خاموش شود، گروهي آرزو داشتند تا انقلاب در مسير زمان دچار دگرديسي شود و به تدريج پايه هايش سست گرديده و از بين رود، از اين رو انواع نقشه ها و برنامه ها را برعليه اين انقلاب مظلوم، طراحي نمودند، دشمنان ، معاندان و ضدانقلاب همه با هم دست به يكي شدند تا اين انقلاب را كه انقلاب محرومين و مستضعفين نام گرفت و اسلام را در اين زمانه احياء نمود از بين ببرند، ولی می بینیم که با گذشت سی و چهارسال نه تنها انقلاب اسلامي برجای خود ایستاده، بلكه اينك به درختي تنومند و استوار تبديل شده كه ثمره و ميوه اش را خود مي بريم و بذرهايش و برگهايش نيز در قالب بيداري اسلامي به سراسر جهان پخش شده و پراكنده گرديده است.

در ابتدا لازم است به برخی نکات پیرامون شرایط فعلی انقلاب اسلامي اشاره نماییم. اول اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی جوان بوده و هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد و البته در مسیر رشد و تکامل خود حركت مي كند، بنابراين همانگونه که یک جوان سی ساله در ابتدای راه و تکامل خود است و نمی توان از آن جوان انتظاری همچون یک فرد باتجربه و کمال یافته را داشت، از یک انقلاب جوان هم باید به اندازه همین سی و چند سال انتظار و توقع داشت، زيرا که برای ارزیابی و قضاوت تاریخ یک کشور و یک انقلاب زمان و فرصت سی ساله بسیارکوتاه و محدود است.

دوم اینکه انقلاب اسلامی ایران از همان روزهای اول با دشمنی و توطئه های زیادی مواجه بوده و حتی برای توقف آن جنگی هشت ساله برکشور تحمیل گرديده و فتنه هاي متعددي پشت سرگذاشته شده، انواع تحريم هاي اقتصادي و شبيخون هاي فرهنگي برعليه كشور طراحي گرديده كه فهرست نمودن آنها خود نيازمند مقال و مجال ديگري است و البته داستان و قصه و غصه آنها هنوز از حافظه تاريخي ملت ما بيرون نرفته است.

سوم اینکه بايد بپذيريم پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 به معنای پیروزی بر همه مشکلات و مسائل نیست که اينك ما انتظار داشته باشیم یک شبه همه مسایل و موضوعات كشور حل شده و انقلاب به همه اهداف راهبردي خود دست یابد، بلکه پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 سرآغاز یک راه بزرگ است که هنوز هم حركت در اين مسير ادامه دارد.

چهارم اینکه جمهوری اسلامی تمرینی بزرگ برای ملت و دولت ایران و اجرای مردم سالاری دینی است، چرا که ما در حافظه تاریخی خود دوهزار و پانصد سال سلطنت شاهنشاهی داشته ایم و اینک تنها اندكي بيش از سی سال است که جمهوری اسلامی در این کشور برپا شده و ما داریم به تدریج آن را تمرین می کنیم و در این تمرین به ويژگی ها، مزایا و اشکالات و نواقص آن پی می بریم.

پنجم اینکه نمی توان حساب همه مشکلات و مسائل فعلی در جامعه را به حساب انقلاب گذاشت، اگر چه برخي مشكلات جامعه از سوء تدبيرهاست، اما حقيقتا بسیاری از مسايل و مشکلات از بيرون بركشور ما تحمیل شده و می شود و البته تاكنون مقاومت و ايثار مردم نيز بسيار خوب و ستودني بوده است، بنابراین بايد گفت: اگرچه به پیروزی هاي بزرگی نائل شده ایم اما بايد بپذيريم هنوز در ابتدا و یا در میانه راه هستیم و تا رسیدن به وضعیت مطلوب و مورد پسند فاصله بسیار داریم.

فراموش نکنیم امروز کشور ما به دلیل گفتمان عدالتخواهی و حقیقت طلبی با ابرقدرت ها و نظام سلطه درگیر است و با آنها در ستیز مي باشد و البته این امر هزینه هایی را هم در بردارد كه تاكنون پرداخته ايم و بازهم براي استمرار انقلاب اسلامي لازم است بپردازيم، همچنین اگرچه مرتفع نمودن مشکلات جامعه از اهم برنامه های انقلاب و نظام است ولی باید توجه کنیم که انقلاب اسلامي ما تنها برای حل مشکلات اقتصادی و مادی برپا نشده، بلکه هدف متعالی این انقلاب ایجاد مدل و الگویی از حکومت عدل اسلامی است که زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی مسلمانها بوده و قابلیت پیاده شدن در دیگر نقاط عالم را داشته باشد، انقلاب اسلامی ما حاصل خون هزاران شهید انقلاب و دوران دفاع مقدس است و نيك مي دانيم این انقلاب راحت و آسان به دست نیامده که بخواهيم راحت آن را از دست بدهیم و باید که قدر آن را بیش از گذشته بدانیم.

البته امروز با کمی و کاستی های فراوانی خصوصا در حوزه اقتصادي در جامعه مواجه هستیم که مردم ما را رنج و آزار می دهد، اما حل همه این مسائل نیازمند گذشت زمان و صبر انقلابی می باشد. انقلاب امروز به فرزندان واقعی خود احتیاج دارد و از همین روست که انقلابی ماندن از انقلابی بودن مهمتر، والاتر و یک ضرورت است و باید که میدانداران انقلاب از آن بخوبي محافظت نمایند و با درک شرایط فعلی از وضعیت داخلی و جهانی بار دیگر با وحدت، انسجام ، همدلی و همراهی مسیر انقلاب را با روحیه انقلابی و تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه داده و از هیچ کوشش و تلاشی در این زمینه مضایقه ننمايند.

این گفتمان فقط شعار و آرمان خواهی بر اساس احساس نیست، بلکه آرمانگرايي، شور و شعور ، همراه با ديد وسيع واقع گرایی و مطابق با عقلانیت و منطق الهی و سیاسی است و مطمئنا بر اساس سنت هاي الهي قابلیت دسترسي و دستیابی دارد. انشاالله كه همگي بتوانيم با عنايت و هدايت خداوند و با وحدت درحول محور ولايت بر تمامي مشکلات و مسائل موجود در جامعه فائق آییم و به تداوم انقلاب و رسيدن به اهداف و آرمانهاي آن كمك نماييم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار