شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۰۹۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
جلسه مشترک نمایندگان و استاندار خوزستان با وزیر نیرو و پیگیری چرایی نامه محرمانه انتقال آب/ الباجی در گفتگو با شوشان: نمایندگان و استاندار خوزستان از محرمانه بودن نامه انتقال آب گلایه دارند


شوشان: دیروز جلسه مشورتي مجمع نمايندگان استان خوزستان با شریعتی استاندار برگزار شد. در این نشست مباحث مختلفی از جمله بودجه استان ، دو درصد درآمدهای نفتی و همچنین انتقال آب و مصوبه اخیر هیات دولت و نامه محرمانه ، مطرح شد.

در همین زمینه ، الباجی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون امید ، در گفتگو با شوشان ، با اشاره به جلسه اخیر نمایندگان با استاندار گفت : در این نشست ، در رابطه با اعتبارات ملی و سهم دو درصدی درآمدهای نفتی به مناطق محروم و نفتخیز بحث شد.

الباجی گفت : متاسفانه اعتبارات ملی که باید به خوزستان تعلق می گرفت را به حساب دو درصد در آمدهای نفتی گذاشته اند. این در حالی است که باید سهم دو درصدی درآمدهای نفتی به صورت مجزا و جدا از اعتبارات ملی ، به استان اختصاص پیدا کند .

عضو فراکسیون امید ادامه داد: متاسفانه در این مورد نیز به خوزستان کم لطفی شده است و مورد اعتراض استاندار و نمایندگان قرار گرفته است. مقرر شد نمایندگان به همراه شریعتی استاندار ، جهت پیگیری این موضوع با نوبخت سخنگوی دولت جلسه ای برگزار نمایند.  دو درصد درآمدهای نفتی را باید خارج از اعتبارات ملی به خوزستان بدهند . 

الباجی نماینده اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتفاقات اخیر مجلس و مواضع نمایندگان و استاندار در رابطه با نامه محرمانه انتقال آب ، گفت: در این نشست مشورتی ، در مورد انتقال آب و مصوبه اخیر دولت نیز بحث و تبادل نظر شد. طبق هماهنگی های صورت گرفته  ، قرار بر این شد دوشنبه هفته آینده ، نمایندگان و استاندار خوزستان جلسه مشترکی با وزیر نیرو برگزار نمایند. 

وی گفت: استاندار در رابطه با مصوبه اخیر دولت برای انتقال آب ، از این لحاظ که چرا مصوبه محرمانه است موافق اقدام نمایندگان در اعتراض به چرایی محرمانه بودن آن است.

الباجی افزود: ما نمایندگان خوزستان هستیم و منافع استان و مردم برایمان مهم است. در این نشست به استاندار گفتیم که جز اعتراض ، راه دیگری برای جلوگیری از انتقال آب نداریم. 

وی در پایان گفت: شریعتی بی شک از مصوبه محرمانه انتقال آب بی خبر بود و زمانی که به یقین رسید چنین مصوبه ی محرمانه ای وجود دارد ، ناراحت شدند. شریعتی هر چند نماینده دولت در خوزستان است اما از نیروهای دلسوز استان و حامی منافع مردم است. نمایندگان نیز در کنار استاندار خوزستان هستند و همگی در جهت رسیدن به حق و حقوق استان ، یک دل و همصدا خواهند بود.



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
یک ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
comment
0
0
comment برای رئيس جمهور. خوزستان هم جزئي از ایران است.
comment
علی یار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
comment
0
0
comment نمایندگان خوزستان هوشیار باشند و فریب انتقال اب کارون به بهانه تامین اب شرب را نخورند!
خواسته مردم خوزستان توقف دایمی همه طرحهای ضد محیط زیستی و ظالمانه انتقال اب از سرشاخه های کارون،کرخه،دز،مارون و زهره است
مردم خوزستان همراه و همگام با نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری مخالفت خود را با طرحهای مخرب انتقال اب اعلام میکنند
خواسته مردم خوزستان احیای کارون بزرگ و توقف بی قید و شرط پروژه انتقال اب بهشت اباد،خرسان و کوهرنگ 3 می باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار