شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
  استاندار خوزستان گفت: احیای حق آبه شادگان از کارون را باید هرچه سریعتر انجام داد و ضمن احترام به انجام مطالعات، مشاور باید سرعت کار بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز شنبه در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی شادگان که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، اظهار کرد: آبرسانی به شادگان و تصفیه خانه از جمله مواردی است که مقرر شده تا به منظور تسهیل امور در این جلسه مورد بررسی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: روز دوشنبه هفته جاری با وزیر نیرو جلسه داریم و می توان تحت پوشش قرار دادن نخیلات شادگان برای فاز دوم ۵۵۰ هزار هکتاری را با ارسال نامه رسمی به استانداری، این مسئله را در جلسه فوق پیگیری کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: احیای حق آبه شادگان از کارون را باید هرچه سریعتر انجام داد و ظاهرا مطالعه ای نیز در سال ۸۸ انجام شده و باید با استفاده از آن مسئله را به سرانجام رساند.

شریعتی ادامه داد: شادگان در مضیقه است و ضمن احترام به انجام مطالعات، مشاور باید سرعت کار بیشتری داشته باشد و با وجود گذشت چهار ماه از زمان یک سال اعلام شده باید زمان مطالعات را بیش از پیش کاهش داد.

وی افزود: اکنون باید سه کار را انجام داد که یکی از آنها جلب حمایت فرمانداران برای همکاری با سازمان آب و برق است.

شریعتی همچنین گفت: باید با فرمانداران و نمایندگان مردم در مجلس شهرستان های حوزه رودخانه های مارون و جراحی از جمله امیدیه، ماهشهر، رامهرمز، رامشیر، شادگان و بهبهان جلساتی را برگزار کنیم. جهاد کشاورزی، محیط زیست، فعالان محیط زیستی، مسئول نظام صنفی کشاورزی این شهرستان ها، دادگستری و همچنین آب و برق نیز باید در این جلسه حضور داشته باشند.

استاندار خوزستان در ارتباط با کانال محیط زیست شادگان نیز عنوان کرد: همه متفق القول بودند که این کانال به هر حال یک کمکی هرچند اندک دارد و نفسی به اراضی می دهد تا وضعیت آنها از حال فرارسیدن مرگ به حالت نزار کاهش پیدا کند.

برچسب ها: حق آبه شادگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار