شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
توانمندی های استان در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد


توانمندی های استان و قابلیتهای سرمایه گذاری به تفکیک حوزه های مختلف در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

توانمندی های استان و قابلیتهای سرمایه گذاری به تفکیک حوزه های مختلف در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد. معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از کلیه سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت نمود که با مطالعه فرصت های سرمایه گذاری و مشوق های در نظر گرفته شده اقدام به سرمایه گذاری به ویژه در حوزه ی صنعت و تجارت نمایند.

مهرام روانبخش ضمن اشاره به اهتمام ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت جهت تهیه و تدوین بسته های فرصتهای سرمایه گذاری استان در حوزه های مختلف افزود: توانمندی های استان و قابلیتهای سرمایه گذاری به تفکیک حوزه های مختلف در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد. وی افزود: در این بسته ها وضعیت اقتصادی، جغرافیایی، بازار و امکانات زیربنایی مدنظر قرار گرفته و بصورت دوره ای این اطلاعات به روز می گردد.

 معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با تأکید بر توجه توأمان به سرمایه گذاری داخلی و خارجی افزود: با توجه به تعدد و اهمیت واحدهای راکد و طرح های نیمه تمام استان؛ ترجیحاً سرمایه گذاری باید در راستای تکمیل، نوسازی و فعالسازی این واحدها ونیز تکمیل زنجیره تولید صنایع بزرگ ومادر استان انجام گردد. معاون طرح و برنامه سازمان توجه به دانش فنی روز و قابلیت توسعه محصول، مطالعه بازار و عدم تکیه صرف بر بازار داخلی، توجه به ضرورت صادرات بخشی از محصول، مشارکت با شرکتهای توانمند خارجی در سرمایه گذار را در راستای تقویت و بازدهی بهتر سرمایه گذاری ها تعیین کننده و اثربخش خواند. روانبخش همچنین اجرای قانون رفع موانع تولید و سرمایه گذاری را عامل ایجاد ظرفیت جدید در فضای رقابتی کشور و استان دانست و سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی را نیز باعث ایجاد شرایط جدید دانست که باعث حرکت به سمت ثبات و بهره وری و کاهش موانع و محدودیت های اداری و اقتصادی می گردد.

وی افزود: شرایط جدید فرصتهای بسیار زیادی برای سرمایه گذاران در استان خوزستان به وجود آورده و واقعیت های موجود مبنی بر شرایط جدید پس از رفع تحریم ها و شرایط منحصر بفرد جهت سرمایه گذاری مطمئن است. همچنین براساس مصوبات دولت مشوق های زیادی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران به وجود آورده است و دولت حمایت های لازم را از سرمایه گذاران خارجی در ایران اعمال می کند که تضمین پرداخت غرامت در صورت ملی شدن و سلب مالکیت، تضمین جبران خسارت های ناشی از ممنوعیت و توقف موافقتنامه های مالی و تضمین خرید کالا و خدمات از جمله مواردی است که دولت به صورت اقتصادی برای حمایت از سرمایه گذاران خارجی اعمال می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار