نماينده‌ مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي گفت: بانك‌ها با برگشتن به سرشت اوليه انقلاب و اراده و انگيزه و اعتقادي كه به خاطر آن انقلاب اسلامي صورت گرفت بايد منفعت مردم را در نظر گيرند. "> بانك‌ها منفعت مردم را در نظر بگيرند
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۱

نماينده‌ مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي گفت: بانك‌ها با برگشتن به سرشت اوليه انقلاب و اراده و انگيزه و اعتقادي كه به خاطر آن انقلاب اسلامي صورت گرفت بايد منفعت مردم را در نظر گيرند.

سيدشكرخدا موسوي در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري كه روز گذشته، 14 بهمن‌ماه در محل استانداري برگزارشد، عنوان‌كرد: جلساتي كه برگزار مي‌شود بايد با نتيجه باشد و همه بايد وظايف خود را به نحو احسن انجام دهند تا مشكلات برطرف شود؛ لازمه اين امر خارج شدن مسئولين از دنياي امروز و زرق و برق متعلق به آن است.

وي افزود: به دليل گستردگي مباحث كارگروه اشتغال و بحث‌هاي متعدد آن ضروري است در هر جلسه‌اي 1 تا 2 موضوع مطرح شود تا بحث‌ها و طرح‌ها به صورت كاربردي پيش رود.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي تصريح‌كرد: طرح‌هاي كاميون در بخش اشتغال‌زايي بسيار پيچيده شده و بايد تصميم درستي در خصوص آن صورت گيرد. در حال حاضر بازپرداخت سود 25 درصدي براي اين طرح‌ها سنگين است و شرايط سرمايه‌گذاري را دشوار مي‌كند.

از سوي ديگر اسماعيل عامري‌گلستان، معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان در اين جلسه اظهاركرد: فرمانداران شهرستان‌ها بايد براي بهبود وضعيت دستگاه‌هايي مثل جهان‌گردي كه اشتغال‌شان پايين است، كمك كنند. همچنين دستگاه‌هاي اجرايي تمام طرح‌ها جهت پرداخت تسهيلات مورد نياز را به بانك‌ها ابلاغ كنند تا بانك‌ها اين تسهيلات را پرداخت كنند و در جلسه آينده كارگروه اشتغال در خصوص پرداخت يا عدم پرداخت تسهيلات توضيح دهند.

وي افزود: از مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي خوزستان خواسته مي‌شود در هفته آينده علت عدم پرداخت‌ها را بازگو و مشخص كنند تا اگر علت عدم پرداخت‌ها ناشي از وثيقه‌هاي سنگين باشد براي رفع آن اقدامات لازم صورت گيرد.

همچنين سيدخلف موسوي، مديركل اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز در اين جلسه عنوان‌كرد: در خصوص ميزان افزايش جذب سرمايه بنگاه‌هاي اقتصادي زودبازده از تاريخ 27 دي‌ماه تا 12 بهمن‌ماه تعداد طرح‌هاي تاييد شده 19 طرح با اشتغالزايي 27 فرصت شغلي است كه تسهيلات مصوب براي آن‌ها 96 ميليارد و 844 ميليون ريال مي‌باشد. همچنين مبلغ اعتبار طرح‌هاي منعقد شده 68 ميليارد و 230 ميليون ريال است كه از ابتداي سال‌جاري تا 11 بهمن‌ماه پرداختي بانك‌هاي استان به طرح‌هاي بنگاه‌هاي زودبازده 715 ميليارد و 846 ميليون ريال است.

وي در خصوص ميزان تعهد و اشتغال در سال 91 افزود: آمار اشتغال از تعهد استان خوزستان 131 هزار و 429 فرصت شغلي است كه 109 هزار و 30 نفر، معادل 82 درصد آن محقق شده است. همچنين كل پرداختي بانك‌ها به بخش مشاغل‌خانگي تا 14 بهمن‌ماه 15 هزار و 108 پرونده معادل 59 درصد كل سهميه با مبلغ 690 ميليارد و 521 ميليون ريال مي‌باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار