شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
مسلم سلیمانی

با سلام و عرض ادب
جناب اقای قرائتی اینجانب توفیق خدمت به «نماز» را در جاهای مختلف بالغ بر 2 دهه و زمانی هم در سیستم «ستاد اقامه نماز» مسیولیت داشتم...
اجلاسیه بیست و پنجم در «محمدشهرِ» کرج برگزار شد. 

در خبرها خواندم که از سازمان صداوسیما به عنوان دستگاه برتر ترویج فرهنگ نماز قدردانی شد و توسط ریاست محترم قوه قضائیه هم تقدیم شد.

اما جناب استاد معظم! سوالات و شبهات بسیاری در اذهان عمومی است که مایلم بخشی از آن را به «رئیس بی نمازها» ( این تعبیری است که بارها خود شما بکار می برید...) ارایه دهم شاید در اجلاسیه بعدی مورد الطفات نظر قرار گیرد:

.1 ) به نظر جنابعالی غیر از صداوسیما چه دستگاه طویل و عریض رسانه ای داریم که بخواهد در موازات صداوسیما در ترویج فرهنگ نماز، تلاش کند؟

آیا صداوسیما از همه ظرفیت خود برای این فریضه مهم استفاده کرده؟ چند فیلم و سریال ساخته که بتواند افکار عمومی را قانع کند که مردم در راستای «توسعه و ترویج فرهنگ نماز» گام های موثر بر دارند و یا به معنویت و خواندن و اقامه نماز روی بیاورند؟!
اگر از همه ظرفیتها استفاده نکرده، باید توبیخ!!! شود.

.2) به نظر جنابعالی مردم قبل از انقلاب بیشتر نماز خوان بودند یا الان؟ اگر الآن؛ پس چرا این نمازها « تنهی عن الفحشا و المنکر» نیست؟!

به عبارت دیگر، با توجه به کتاب «همراه با نماز» جنابعالی، سایر مواردی که باید رعایت شود، چرا رعایت نمیشود؟!

(شاهد مدعی پرونده های مختلف مالی و اخلاقی است که می توانید از رئیس محترم قوه قضاییه مطالبه کنید. چه آنهایی را که بصورت آمار ارایه شده است و چه آنهایی که محرمانه می توانند در اختیار شما قرار دهند)َ

.3) تمام کسانی که اختلاس کرده اند، نماز خوان بوده اند. چرا این نماز، جلوی فساد آنها را نگرفت؟ چرا سیستم نتوانست تشخیص دهد که اینان نمازگزاران ریایی! هستند؟!

.4) به نظر جنابعالی که یک کارشناس مسلّم دینی هستید و بالای 35 سال در رسانه ملی به بیان «درسهایی از قرآن» می پردازید، مشکل اصلی جامعه ما بی نمازی است یا خروج از فرهنگ نماز و «رعایت شرایط قبولی نماز» است؟

.5) به نظر شما «طاغوت» چگونه شکل می گیرد؟ آیا کسانی که امتیازات خاص! دارند و از قِبَل آن صدها میلیارد سود می برند چند درصد امکان دارد که به «طاغوت» کشیده نشوند؟

قطعن بهتر از من می دانید که امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداه وقتی ظهور میفرمایند چه کسانی او را تکذیب می کنند و هر چه آقا(عج) اصرار در هدایت آنها دارد، ره به جایی نمی برد و در نهایت از پشت گردن زده می شوند، چه کسانی هستند!

.6) لطفن از تریبون هایی که در اختیار دارید (که از آنها هم تجلیل می کنید!) بفرمایید که خروجی 25 اجلاسیه نماز چه بوده؟!

در فاصله بین اجلاس اول تا 25 فسادهای اخلاقی در حوزه اختلاس، کلاهبرداری، زنا، دزدی و ... سال به سال چقدر کمتر شده است؟!

«مگر قرآن نمی فرماید: « ان الصلاه تنها عن الفحشاء والمنکر...» دو نتیجه بیشتر ندارد. یا – العیاذ بالله – قرآن دروغ می گوید یا نمازهای ما، نماز نیست» (این تعبیر جنابعالی است به طور مکرر) البته که قرآن دروغ نمیگوید. این ما هستیم که در نمازهایمان کژی داریم...

جناب استاد قرائتی! میدانم که این سوالات ، سوالهای بسیار دیگر را هم در ذهن شما وارد کرده است. لطفن تا فرصت باقی است افکار عمومی را قانع کنید. افکار عمومی شاهد و ناقد همه رفتارهای ما و شماست... «خلص العمل ان الناقده بصیر بصیر»
اقل العباد الله الرحمن

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار