اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در استان خوزستان انجام گرفت:
شوشان: در نخستین روز از برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان 3 تفاهم نامه همکاری با حجم سرمایه گذاری حدود 17000 میلیارد ریال منعقد شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان مهندس سید نوراله حسن زاده رییس این سازمان با اعلام این خبر گفت: این تفاهم نامه ها در بخش های صنایع تکمیلی پتروشیمی و صنایع معدنی منعقد شده و بیش از 1100 فرصت شغلی ایجاد می نمایند که یکی از این تفاهم نامه ها با سرمایه گذاری از کشور هند منعقد شده است.

مهندس حسن زاده افزود : از جمله ویژگی های این نمایشگاه حضور شرکت های دانش بنیان و ارائه  110 فرصت سرمایه گذاری بهمراه فرصت های سرمایه گذاری از منطقه آزاد اروند و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) بوده است. 

وی تصریح کرد : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان نیز در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی ضمن حضوری فعال در نمایشگاه بیش از 30 فرصت سرمایه گذاری منتخب با حجم سرمایه گذاری 77564 میلیارد ریال و 2408 میلیون دلار در بخش های مختلف صنعت ارائه نموده است. 

همچنین مشاوره و راهنمایی سرمایه گذاران داخلی و خارجی و چاپ کتاب فرصت های سرمایه گذاری صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان  نیز از اهم فعالیت های این سازمان می باشد. 

مهندس سید نوراله حسن زاده ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری استان به تشریح دستاوردهای بخش صنعت ، معدن و تجارت خوزستان پرداخت و اظهار کرد : این سازمان در سه بخش نمایشگاه حضور فعال داشت که ارائه طرحهای بزرگ و متوسط سرمایه گذاری شده در استان که طی ماههای پایانی سال 95 و سال 96 به بهره برداری می رسند و عمدتاً در صنایع میان دستی و تکمیلی پتروشیمی، فولاد و نیشکر بوده است یکی از این بخش ها است. 


سید نوراله حسن زاده افزود: سرمایه گذاری در این بخشها عمدتاً توسط بخش خصوصی صورت پذیرفته و با توجه به وضعیت سرمایه گذاریهای قبلی دولتی در استان،  این امر توجه بخش خصوصی به فرصتها و استعداد های استان در بخش تولید و صنعت را نشان می دهد که امیدواریم با ارائه فرصتها و جذب سرمایه گذاران توانمند این سرمایه گذاری با سرعت بیشتری توسعه پیدا کند. 

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان معرفی فرصتها و پتانسیل های سرمایه گذاری استان در بخشهای صنعت، صنایع معدنی و فرصتهای تجاری را یکی دیگر از این بخشها عنوان کرد و گفت :  سومین بخش مربوط به طرحهای در حال اجرا متناسب با پتانسیل استان است که سرمایه گذاری اولیه آنها انجام شده و نیاز به مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی و یا نهادهای سرمایه گذار بمنظور تکمیل و راه اندازی این واحدها دارد. 

مهندس حسن زاده افزود: همانطور که می دانیم با توجه به شرایط انقباضی بانکها طی سالیان اخیر و نیز وضع تحریم های مالی در تأمین منابع مالی خارجی برخی پروژه ها بدلیل عدم تأمین منابع مالی دچار کندی پیشرفت شده اند که در این نمایشگاه سعی شد با اعلام این طرحها جهت آشنایی سرمایه گذاران با نوع تولیدات و میزان پیش بینی سرمایه گذاری معرفی گردند.


وی خاطر نشان کرد : تعداد این طرح ها 18 طرح با پیش بینی حجم نیاز سرمایه گذاری 4354 میلیون دلار بوده که امیدواریم بتوانیم سرمایه گذاران توانمندی جهت مشارکت با این پروژه ها و یا نهادهای تأمین مالی را در این راستا هدایت و برنامه ریزی کنیم. ضمناً با توجه به وظایف اخیر سازمان در راستای توسعه بخش تجارت در محورهای احداث فروشگاه های بزرگ (هایپرمارکت) و نیز ایجاد شهرکهای صنفی تخصصی این موضوعات نیز در قالب شناسایی و هدایت سرمایه گذاران استانی و ملی ارائه گردید.

 گفتنی است : این نمایشگاه در آذر ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی (بهزاد قره یاضی رئیس امور تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، شریعتی استاندار خوزستان) در محل نمایشگاه های دائمی اهواز افتتاح گردید. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار