شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۲۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
سخنان صریح معاون اول رییس جمهور : محدوديت منابع آب بايد به خط قرمز نظام تبديل شود/ بايد شرايط و وضعيت اقليمي كشور را بپذيريم
هيچ كس نبايد اجازه داشته باشد از موضوع كمبود آب به عنوان دعواي سياسي جناحي يا منطقه اي استفاده كند
 شوشان: شانزدهمين همايش مديران ارشد وزارت نيرو با حضور معاون اول رييس جمهور برگزار شد و جهانگیری در این مراسم ، با اشاره به بحران آب در ایران ، گفت:  هيچ كس نبايد اجازه داشته باشد از موضوع كمبود آب به عنوان دعواي سياسي جناحي يا منطقه اي استفاده كند و محدوديت منابع آب بايد به خط قرمز نظام تبديل شود 

در این نشست ، معاون اول رييس جمهور با يادآوري اينكه شرايط كشور از نظر منابع آب شرايطي حساس است، اظهار داشت: امروز ديگر بايد شرايط و وضعيت اقليمي كشور را بپذيريم زيرا هيچ چشم اندازي به لحاظ علمي و فني وجود ندارد كه مطمئن باشيم در سالهاي آينده ميزان بارش ها افزايش و خشكسالي از بين خواهد رفت.

وي افزود: در اين شرايط نيازمند تصميمات جدي هستيم و حكمراني خوب در حوزه آب جزو اصلي ترين كارهايي است كه وزارت نيرو بايد آن را با جديت دنبال كند.

جهانگيري ادامه داد: اگر به آينده ايران علاقمند هستيم بايد بدانيم يكي از موضوعاتي كه آينده ايران را تهديد مي كند، محدوديت منابع آب است با همين رويكرد در اين دولت جلسات شوراي عالي آب بصورت مستمر برگزار شده و وزارت نيرو توانسته است موضوع محدوديت آب را به يكي از موضوعات مهم و كليدي كشور تبديل كند.

معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه محدوديت منابع آب از موضوعاتي است كه براي حل آن و سياست گذاري در خصوص آن بايد اجماع ملي وجود داشته باشد، گفت: مسائلي كه بر سر آن اجماع ملي بوجود مي آيد با هر ميزان از دشواري قابل حل هستند اما اگر همين موضوعات به كش مكش هاي سياسي تبديل شود مي توانند به كشور آسيب وارد كنند.

وي تصريح كرد: هيچ كس نبايد اجازه داشته باشد از موضوع كمبود آب بعنوان دعواي سياسي جناحي يا منطقه اي استفاده كند و محدوديت منابع آب بايد به خط قرمز نظام تبديل شود و همه بايد كمك كنند تا وزارت نيرو بتواند طرح هاي تعادل بخشي خود را اجرا و استفاده از چاه هاي غيرمجاز را ممنوع كند.

دكتر جهانگيري در ادامه با تاكيد بر اينكه بايد به مردم درخصوص آب و محدوديت هاي موجود در اين بخش اطلاع رساني دقيق شود، گفت: مردم بايد بدانند كه با چه وضعيتي در منابع آب روبرو هستيم و براي مديريت اين وضعيت چه اقداماتي بايد انجام شود. خوشبختانه موضوع آب و محيط زيست در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 كل كشور بعنوان موضوعات اصلي مدنظر قرار گرفته است.

معاون اول رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به توانمندي هاي وزارت نيرو در ساخت نيروگاه و توليد برق از نيروگاه هاي موجود، گفت: براساس گزارش وزير نيرو؛ رشد برق صنعتي در سال جاري 7.6 درصد نسبت به سال گذشته افزايش پيدا كرده و اين يعني بنگاه هاي صنعتي و اقتصادي كشور نسبت به سال قبل حداقل به همين ميزان رشد فعاليت داشته اند اما متاسفانه عده اي اصرار دارند كه وانمود كنند بنگاه هاي اقتصادي كشور راكد و تعطيل هستند.

وي افزود: امسال با سياست هاي اقتصاد مقاومتي و با عزم جدي كه براي راه اندازي بنگاه هاي توليدي بوجود آمد، شاهد راه اندازي بخش توليد و خروج واحدهاي توليدي از شرايط ركود هستيم.

دكتر جهانگيري با اشاره به تنگناهاي مختلف پيش روي بخش آب و برق، گفت: زمان آنكه تصور كنيم منابع بودجه دولت مي تواند صرف اجراي طرح هاي مهم اقتصادي شود، سپري شده و بايد بپذيريم كه بودجه دولت به نقطه اي رسيده است كه تقريباً بخش اعظم آن صرف هزينه هاي جاري مي شود.

معاون اول رييس جمهور افزود: بايد به دنبال راهكارهاي ديگري براي تامين منابع مالي باشيم و بخش آب و برق نيز بايد اتكاء خود را از بودجه دولت قطع  كنند و راهكارهاي ديگري براي تامين منابع مالي مورد نياز خود پيدا كنند.

وي بر لزوم افزايش بهره وري در برنامه هاي وزارت نيرو تاكيد و خاطرنشان كرد: اينكه تلفات شبكه برق از حدود 15 درصد به حدود 11 درصد كاهش پيدا كرده اتفاقي بزرگ است كه تلاش هاي فراواني از سوي دست اندركاران وزارت نيرو براي آن انجام شده است.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
comment
0
0
comment همه باید به وزارت نیرو کمک کنیم تا طرحهای تعادل بخشی در زمینه ی آب اجرا شود !!!!،منظور جهانگیری تعادل بخشی انتقال آب از سرشاخه های کارون با احداث تونل بهشت آباداست؟ که اگر این است انتقال بی رویه ی آب از سرچشمه های کارون خط قرمز خوزستان است بهشت آباد برابر است با نابودی استان خوزستان، هر کی می یاد واسه شهر و استانش میزنه این بابا هم مال استان خشکه (کرمان) با احداث تونل بهشت آباد کرمان هم نفع می بره .
با تهدید زور هم که شده میخان آب رو ببرند انگار خوزستان خالی از سکنه است هیچ کس زندگی نمیکنه که همه ی آب کارون را میخواهند انتقال دهند!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
comment
0
0
comment جهانگیری [...] فقط همین
با عرض پوزش از شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار