اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
کمال سعدی آل کثیر، ‌مدیر روابط عمومی هیئت سوارکاری استان‌ خوزستان در گفت‌وگو با شوشان اظهار کرد:‌ مسابقه اسب‌های ورزشی برای اولین بار در خاورمیانه به میزبانی ایران در استان خوزستان در اهواز برگزار شد.

وی ادامه داد: ‌مسابقه اسب‌های ورزشی، رشته جدیدی از سوارکاری است که در آن  مهارت سوارکار در برقراری ارتباط با اسب و هماهنگی سوارکار و اسب از سوی داوران مسابقه اندازگیری می‎شود که در آخر بر مبنای داشتن هماهنگی بین   سوارکار و اسب به آن‎ها امتیاز داده می شود.


مدیر روابط عمومی هیئت سوارکاری استان خوزستان بیان کرد: بر همین مبنا    یک کلاس آموزشی توجیهی در خصوص این مسابقه در تاریخ (پانزدهم آذرماه) به مدت چهار روز با حضور خانم‌ها "‌آنت دیکسون" ‌(عضو کمیسیون ورزشی اسب عرب ایکاهو و رییس انجمن اسب عرب کشور انگلستان) ‌و "کریستینا بنت" (عضو انجمن اسب عرب کشور انگلستان) که از مدرسان بین‎المللی هستند، در اهواز برگزار شد.

وی گفت: ‌این کلاس با شرکت تعداد زیادی سوارکار از سراسر کشور به پایان رسید و در آخر  همین ورزشکاران که در کلاسها حضور داشتن در مسابقه شرکت کردند


آل کثیر در ادامه اظهار کرد : اولین دوره مسابقه  ورزشی اسب‌ عرب (اصیل) خوزستان _ اکاهو، روز جمعه (19 آذرماه) با حضور پرشور علاقمندان به این رشته ورزشی و سوارکاران حرفه ای از تمام نقاط کشور در میدان سوارکاری باشگاه نیرو اهواز برگزار  شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار