شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
 استاندار خوزستان گفت: شهرداری اهواز مثل برادر بزرگ سایر شهرهای استان است و باید الگویی برای آنها باشد.

به گزارش مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه زیر گذر شریعتی اهواز اظهار کرد: این منطقه جزو مناطق قدیمی و اولیه شهر اهواز است که در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تأثیر بسیاری داشته است.

وی افزود: اگر بنا باشد که یک شهری از حالت روستا خارج و به شهر و در نهایت کلانشهر تبدیل شود یکی از مراتب آن وجود جمعیت مورد نظر است. وقتی نام کلانشهر به خود گرفت یک سری لوازم، امکانات و تمهیدات لازم است که در کلاس و پلان شهری قرار بگیرد.

شریعتی بیان کرد: مدیریت کلان شهری و هماهنگی بین بخشی می تواند مقدار زیادی از این تمهیدات یک کلانشهر را در راستای تأمین نیازهای جدید شهری فراهم کند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: وقتی دولت متولی همه امور باشد، چاق شده و تحرک خود را از دست می دهد. اگر کار زیادی به دولت بدهیم ارتباط بین دولت و ملت ضعیف و تصمیمات دولت متناسب با نیازها و خواست های مردم نخواهد بود به همین علت اساتید مدیریت شهری تصمیم گرفتند تا مدیریت امور را به مردم سپرده و دولت را به تدریج کوچک کنند. با برون سپاری از امکانات و سرمایه ها به صورت بهینه استفاده شده و باعث جلب رضایت بیشتر مردم هم می شود.

شریعتی بیان کرد: تلاش شده تا نمایندگانی از بین خود مردم مدیریت محل زیست و زندگی مردم را به دست بگیرند. اگرچه تجربه ما در کشور در زمینه شورای شهر کم است و هنوز به دوران تکامل نرسیدند ولی موفقیت های بسیار خوبی مثل پاسخگویی به مردم، اداره امور به دست مردم و همچنین تلاش اعضا برای افزایش رضایتمندی مردم را کسب کردیم.

وی افزود: اهواز کلانشهر و پیشانی استان است و مردم سایر استان ها با دیدن اهواز در مورد کل خوزستان نظر می دهند.

استانداز خوزستان تصریح کرد: شهرداری اهواز مثل برادر بزرگ سایر شهرداری ها است و اگر اجرای پروژه ای در اهواز جواب بدهد آن وقت در سایر شهرها نیز اجرا می کنند. یعنی شهرداری اهواز باید الگوی خوبی برای سایر شهرهای استان باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار