اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
 مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان با بیان اینکه 44 درصد اتوبوس های شهری استان فرسوده هستند گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری خوزستان یک هزار و 105 دستگاه اتوبوس کم دارد.

پیمان کاظمی نژاد چهارشنبه در آیین بهره برداری از 60 دستگاه اتوبوس نوسازی شده درتوقفگاه شهید رجایی اتوبوسرانی اهواز اظهار کرد: یک هزار و 100 دستگاه اتوبوس در 9 شهر خوزستان دارد که 612 دستگاه اتوبوس از آنها فعال و مابقی 44 درصد اتوبوس ها فرسوده و در حال حاضر از رده خارج هستند.

کاظمی نژاد سهم سفرهای درون شهری دراستان با استفاده از اتوبوس را 26 درصد اعلام و تصریح کرد: بر اساس جمعیت شهری، خوزستان یک هزار و 105 اتوبوس کمبود دارد . وی تعداد اتوبوس های فعال در اهواز را 275 دستگاه عنوان کرد و گفت: در اهواز 579 دستگاه اتوبوس معادل 74 درصد اتوبوس ها فرسوده هستند.

کاظمی نژاد با بیان اینکه وزارت کشور برای نوسازی 60 دستگاه اتوبوس سه میلیارد تومان به شهرداری کمک کرده اظهار کرد: با احتساب این 60 دستگاه 21 درصد به اتوبوس های اهواز اضافه می شود.

به گفته وی در اهواز 500 ایستگاه سایه بان دار وجود دارد که 54ایستگاه مکانیزه هستند. وی با تاکید بر لزوم کولردار کردن اتوبوس های نوسازی شده افزود: 40 میلیون تومان برای کولردار کردن هر اتوبوس نیاز است و باید اعتبار ویژه ای برای آن منظور شود.

*راه اندازی BRT در اهواز

شهردار اهواز نیز در این مراسم گفت: راه اندازی خط BRT (اتوبوس های تندرو) در اهواز در دستور کار است. سیدخلف موسوی افزود: خرید اتوبوس های 18 متری برای این طرح در دستور کار است و شورای شهر نیز برای تصویب این طرح قول همکاری داده است.

وی با بیان اینکه وضعیت ناوگان حمل و نقل در کشور رضایت بخش نیست افزود: از سال 89 تا کنون وزارت کشور به دلیل محدودیت های اعتباری، خرید اتوبوس را متوقف کرده است، این در حالیست شهرداری ها بدون حمایت دولت نمی توانند مشکل حمل و نقل عمومی را مرتفع کنند.
موسوی اظهار کرد: یارانه ای که باید دولت به حمل و نقل عمومی می دهد را اکنون شهرداری ها پرداخت می کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس توافقی که با وزارت کشور داشتیم قرار بود 100 اتوبوس نوسازی شود که اکنون 60 دستگاه نوسازی شده و عملیات بازسازی مابقی نیز تا پایان سال به اتمام می رسد.
موسوی گفت: اهواز به دلیل جنگ و بازسازی دچار 16 سال عقب ماندگی نسبت به سایر شهرهای کشور است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار