اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
چه کسی فکرش را می کرد که ساسان انصاری در 10 بازی، 12 گل بزند؟ دو برابر مهدی طارمی، سه برابر وحید امیری، چهار برابر علی قربانی، شش برابر غلامرضا عنایتی و دوازده برابر فرشاد احمدزاده

 وینگو بگوویچ بعد از قهرمانی با فولاد جوان به دعوت اکبر غمخوار به پرسپولیس آمد. او با ستاره هایی مثل کریم باقری، علی دایی، حامد کاویانپور، جواد کاظمیان، مهرداد میناوند و ... در سه بازی نخستش سه بُرد فوق العاده به دست آورد و 14 گل به تیم های پگاه، ابومسلم و فجرسپاسی زد. 

به نظر می رسید کسی قادر به مقاومت مقابل آنها نیست اما از هفته چهارم با مصدومیت دایی و آغاز حاشیه ها تیم سکته کرد تا یک روزنامه ورزشی با اشاره به ساخته الیا کازان تیتر بزند: توقف اتوبوسی به نام هوس!

دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب آهن توانستند تنها خط تیره تیم های بی شکست را از مقابل پرسپولیس و تراکتورسازی پاک کنند تا هفته چهاردهم لیگ پر از اتفاقات جذاب شود. این هفته را با هم مرور کنیم:

استقلال 1-0 پدیده

جابر انصاری با یک ضربه سر توانست دست علیرضا منصوریان را بگیرد و استقلال را بالا بکشد. این بار استقلال از گل زده تا پایان دفاع کرد.   سه امتیاز شیرین است به خصوص وقتی پرسپولیس شکست بخورد!

صبای قم 0-1 نفت تهران

مسابقه ای که می توانست یکی از کم جاذبه ترین بازی های سال لقب بگیرد به لطف صحبت های علی دایی گُر گرفت. شاگردان دایی با تک گل رضا اسدی که محصول اشتباه حامد لکدروازه بان صبا بود زمین بازی را با لبخند ترک کردند اما دایی که سابقه حضور در صبا را دارد در کنفرانس خبری تمام حرف هایی را زد که انگار صمدمرفاوی جسارت گفتنش را ندارد. 

او به علما و بزرگان قم اشاره کرد و عدم حمایت از صبا در قم و اینکه اصلاً چه لزومی دارد وقتی حمایت نمی کنند این استان تیم داری کند؟ 

دایی از سیاست هم حرف زد. 

یک شوت برای توقف اتوبوسی به نام هوس

سایپا 0–1 پیکان

گادوین منشا دارد به ابراهیم توره جدید تبدیل می شود. مهاجمی که با پیکان در ایران فوتبالش به چشم آمد و بعد از پرسپولیس و سپاهان حتی به موناکوی فرانسه هم رفت. او با یک ضربه سر حسین فرکی را با شکست دیگری آشنا کرد. این «سایپا» دیگر مطمئن نیست. آنقدر شکننده شده که حتی «پیکان» هم از آن سبقت می گیرد. مجید جلالی باز هم با یک پیروزی بی هیاهو توانست جایگاهش را در قسمت بالای جدول تثبیت کند.

تراکتورسازی 1-2 سپاهان اصفهان

عبدالله ویسی در چند هفته ای که از لیگ برتر می گذشت به کاپیتانی شبیه بود که کشتی اش به صخره خورده باشد. هر شب احتمالاً می رفت و عکس های قهرمانی اش با استقلال خوزستان را ورق می زد. 

او انگار به پیروزی در یک دیدار بزرگ نیاز داشت تا یکبار دیگر «پپ گواردیولا»ی فوتبال ایران شود. تک گل فرزاد حاتمی هم نتوانست تراکتورسازی را مقابل دو گل مهرداد محمدی و احسان حاج صفی از شکست نجات دهد. 

آنها تراکتوری را متوقف کردند که هنوز داشتند از پیروزی هفته گذشته مقابل استقلال تهران در آزادی لذت می بردند. ویسی حق دارد این روزها احسان حاج صفی را محکم تر در آغوش بگیرد. این چپ پای خوش تکنیک بادبان های کشتی تازه ویسی را برافراشته کرده است.

ذوب آهن 1-0 پرسپولیس

هیچ کس دیگر یاد یحیی گل محمدی نمی افتد حالا مجتبی حسینی پادشاه فوتبال اصفهان است. با آنکه گل ویرانگر احسان پهلوان خیلی ها را یاد گل های کریم باقری به کره جنوبی و استقلال انداخت اما مرد خوش شانس بازی محسن تُرکی داور بازی بود که حتی وقتی کمک داور گل سالم مرتضی تبریزی را مردود اعلام کرد انگشت های شماتت به طرف او دراز شد. 

به روال معمول مربیان و هواداران می گویند «پرسپولیس به این شکست نیاز داشت» اما خودشان هم می دانند شکست همیشه مثل زهر تلخ است. بخصوص وقتی رقیب در تبریز شکست خورده بود و آنها می توانستند به سمت قهرمانی خیز بلندی بردارند.

یک شوت برای توقف اتوبوسی به نام هوس

گسترش فولاد 2-1 استقلال خوزستان

لوسیانو پریرا 7 گل از 12 گل گسترش فولاد را تا اینجای لیگ به ثمر رسانده است. شیمبا برای آقای گلی در تیمی خیز برداشته است که در گلزنی بی نهایت خسیس عمل می کند. او هر دو گل بازی را برای کمالوند به ثمر رساند تا گل رحیم زهیوی را پرپر کند. گسترش هر روز دارد خودش را به یک تیم قابل احترام تبدیل می کند. حال استقلال خوزستان در رتبه یازده جدول اصلاً خوب نیست.

سیاه جامگان 1-0 ماشین سازی تبریز

یک گل از عباس عسگری بازیکنی که در ادامه بازی اخراج شد برای پیروزی سیاه جامگان مقابل فرهاد کاظمی مربی اول فصل شان کافی بود. ماشین سازی به یکی از تیم هایی تبدیل شده است که بدترین عملکرد را در میان تیم های حاضر در لیگ در چند دوره مختلف دارد. شکست های متوالی و ناکامی در گلزنی. کسب فقط 6 امتیاز از 14 بازی چیزی شبیه فاجعه است. آنها برای بقا به معجزه بیشتر نیاز دارند.

فولاد 3-0 صنعت نفت آبادان

حتی برنامه 90 هم نتوانست ساسان انصاری را متوقف کند. شایعه شده بود هر بازیکن موفقی که به برنامه 90 برود یا از دور خارج می شود یا گرفتار مصدومیت! اما ساسان انصاری همه خرافات را دریبل کرد. او با دو گلی که به صنعت نفت زد نعیم سعداوی را به خوشبخت ترین مربی این روزهای فوتبال ایران تبدیل کرد. ایوب والی گل سوم را زد تا اهوازی ها روی سکوها شعار بدهند: هلل یوس هل یوسه! ...

خوشبختی گاهی وقتی سراغ آدم می آید که فکر می کنی روزگار با تو قهر کرده است. روزی را تصور کنید که ساسان انصاری سرخورده از یک انتقال ناکام به پرسپولیسِ پرهیاهو ساک به دست به فرودگاه مهرآباد رفت تا به اهواز برگردد. چه کسی فکرش را می کرد که او در 10 بازی، 12 گل بزند؟ دو برابر مهدی طارمی، سه برابر وحید امیری، چهار برابر علی قربانی، شش برابر غلامرضا عنایتی و دوازده برابر فرشاد احمدزاده!


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار