تشریح مصوبات سفرهای هیات دولت // تغییرات در اعضای شورای شهرهای خوزستان // انتقاد حجازی از عملکرد شهرداری آبادان // توضیحات استاندار خوزستان در مورد گرانی های اخیر // انتقاد حجازی از افزایش سرانه مصرف // رضایت از وجود امنیت در خوزستان // رشد فعالیت های مذهبی و دینی "> حاشیه نگاری نشست خبری استاندار
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲

تشریح مصوبات سفرهای هیات دولت // تغییرات در اعضای شورای شهرهای خوزستان // انتقاد حجازی از عملکرد شهرداری آبادان // توضیحات استاندار خوزستان در مورد گرانی های اخیر // انتقاد حجازی از افزایش سرانه مصرف // رضایت از وجود امنیت در خوزستان // رشد فعالیت های مذهبی و دینی

شوشان : سیدجعفرحجازی در ششمین سال حضور خود به عنوان نماینده عالی دولت در استان خوزستان با دعوت از خبرنگاران رسانه های استانی آنها را در جریان آخرین عملکرد ، دستاوردها و روند پروژه های عمرانی، درمانی، فرهنگی و اقتصادی دولت متبوعش در استان خوزستان قرار دادآنچه در ذیل می آید نکات مهم،جالب توجه و حاشیه ای از نشست خبری استاندار خوزستان است که سعی شده است به نکاتی اشاره شود که در خبرگزاری های استانی نیامده باشد.مرور این نکات خالی از فایده نخواهد بود. عالیترین مقام دولت در خوزستان در ابتدای این نشست به تشریح پروژه هایی که در دهه مبارکه فجر در استان مورد بهره برداری قرار گرفته اند پرداخت و گفت: 1049 پروژه به ارزش 1162 میلیارد تومان در بخش روستایی وشهری و با اشتغال زایی 10648 نفر در زمان بهره برداری در دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار گرفته است. حجازی گفت: در قبل از انقلاب تنها 6 هزار دانشجو در استان خوزستان به تحصیل می پرداختند که در حال حاضر 226 هزار دانشجو در استان در رشته های گوناگون در مراکز عالی دولتی و آزاد به تحصیل مشغول هستند.

تشریح مصوبات سفرهای هیات دولت

حجازی به سفرهای سه گانه هیات دولت به استان خوزستان اشاره کرد و با مهم و حیاتی ارزیابی کردن این سفرها گفت: دولت در مجموع 746 مصوبه در سه سفر خود به خوزستان داشته است كه از اين تعداد 338 مصوبه به‌طور كامل اجرايي شد و 269 مصوبه در حال اجرا است. برخي از اين مصوبات ممكن است تا سال آينده به بهره‌برداري برسد و بعضي از مصوبه‌ها با توجه به حجم پروژه در زمان پيش‌بيني شده، بهره‌برداري خواهد شد. همچنين اجراي 90 پروژه به علت موانع قانوني و مغايرت با قوانين مجلس، عدم توجيه كافي در زمان بررسي و يا اصلاح مصوبات با مصوبات ديگر منتفي شد و عملاً 655 پروژه مطمئن و قطعي شده مربوط به مصوبات سفرهاي رياست جمهوري در استان وجود دارد. در مجموع از نظر ريالي كل اعتبار مصوب در سه سفر رييس جمهور به استان 94 هزار ميليارد ريال، تقريبا معادل 70 درصد اعتبار مصوب براي تمام استان‌هاي ديگر كشور، بوده است.

تغییرات در اعضای شوراهای شهر در خوزستان

استاندار خوزستان در پاسخ به سوال خبرنگار ذره بین در خصوص آخرین تغییرات در انتخابات شورای شهر اهواز با توجه به شهرستان شدن کارون گفت: با شهرستان شدن کارون انتخابات شوراهای شهر این شهرستان در 3 شهر ربیع ( جنگیه) کنعان ( قلعه چنعان) و کوت عبداله به شکل مستقل برگزار می شود. بعد از انتخابات نیز هر کدام از این سه شهر دارای شهرداری مستقل خواهند شد. وی با اشاره به این تغییرات گفت: با جدا شدن شهرستان کارون ، اهواز از کلانشهری بودن نخواهد افتاد و انتخابات شورای شهر این شهر با حضور21 عضو برگزار خواهد شد.

انتقاد حجازی از عملکرد شهرداری آبادان

استاندار خوزستان در ادامه این نشست خبری به عملکرد شوراهای شهر استان پرداخت و ضمن تقدیر از برخی از شوراهای شهر استان ، عدم رضایت خود را از بسیاری از شوراهای شهر و شهرداری های آنان اعلام کرد. رییس شورای اداری استان خوزستان با انتقاد از عملکرد شهرداری آبادان در حوزه درآمدزایی گفت: شهرداری آبادان تنها به دریافت عوارض آلایندگی پالایشگاه این شهر بسنده کرده است و از تلاش برای افزایش درآمد خود در سایر زمینه ها مانند عوارض ساخت وساز ، عوارض کسب و پیشه ، عوارض پیمانکاری و... تعلل می کند. قائم مقام شورای شهر اهواز در ادامه به افزایش درآمدشهرداری اهواز از 180 میلیارد تومان به 570 میلیارد تومان در یکسال اخیر اشاره کرد و گفت:برخی از شوراهای شهر در شهرهای استان بی انگیزه هستند و می بایست در این زمینه تلاش بیشتری تا زمان اندک پایان دوره سوم انجام دهند. نماینده عالی دولت در استان خوزستان به انتخابات شوراهای شهر اشاره کرد و گفت: امیدواریم مردم استان در انتخابات سال آینده با شرکت پرشور خود در انتخابات چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا با انتخاب آگاهانه خود افراد صالح ، کاردان ، دلسوز ، مومن و خلاق را انتخاب کنند.

توضیحات استاندار خوزستان در خصوص گرانی های اخیر

نماینده عالی دولت درخوزستان در پاسخ به سوال خبرنگار ذره بین در خصوص آخرین اقدامات ستاد تنظیم بازار استان در خصوص مقابله با گرانی های اخیر گفت: استان خوزستان در مقایسه با استان‌های دیگر از 31 کالای مصرفی اساسی، در شش کالا از نظر قیمت بالاتر است و با ایجاد نمایشگاه‌های مواد غذایی می‌توان بازار را کنترل کرد.به گفته وی 8 هزار تن برنج با قیمت کیلویی 19 هزار و 500 ریال در استان توزیع شده تا برای اینکه قیمت برنج کنترل شود و دچار نوسانات افزایشی نشود.حجازی در زمینه کنترل قیمت اقلام دیگر در بازار گفت: در زمینه قیمت کالاهای تولیدی که از استان‌های دیگر وارد می‌شود تنها می‌توانیم بر اینکه نرخ‌های مصوب کالا را رعایت کنند و اجناس در انبارها احتکار نشود نظارت داشته باشیم. وی متوسط قیمت گوشت در استان را 20 تا 23 هزار تومان عنوان کرد و با اذعان به وجود تورم در ماه های اخیر گفت: در قمیت برخی از اقلام شاهد افزایش ماهانه 2 تا 6 درصدی هستیم که این امر متاثر از شرایط اقتصادی کشور است.

انتقاد حجازی از افزایش مصرف سرانه در خوزستان

استاندار خوزستان با انتقاد از افزایش مصرف سرانه استان در زمینه مواد خوراکی گفت: در این زمینه استان خوزستان گوی سبقت را از سایر استان ها ربوده است! می باسیت فرهنگ غدایی مردم اسنان اصلاح شود. سالانه 177 هزار تن برنج در خوزستان تولید می‌شود.استاندار خوزستان به تولید برنج در استان اشاره کرد و گفت: برنجی که در خوزستان تولید می شود برنج مرغوب، مقوی و مغذی است و باید در جهت استفاده از این برنج در میان مردم خوزستان فرهنگ سازی شود.

رییس شورای توسعه کشاورزی استان گفت: سالانه در استان خوزستان 177 هزار تن برنج تولید می شود در حالی که میزان مصرف برنج در بین مردم استان 180 هزار تن است.وی افزود: متاسفانه هم‌استانی‌ها گرایشی به مصرف برنج داخلی ندارند و بیشتر تمایل آنها به مصرف برنج‌های هندی و وارداتی است و برنج تولیدی خوزستان به استان‌های دیگر صادر می‌‌شود.

استاندار خوزستان در زمینه ایجاد یک بستر مناسب برای فرهنگ سازی در جهت مصرف برنج تولیدی استان در میان مردم خوزستان تصریح کرد: تصمیماتی گرفته شده است که در برنامه‌های آموزش آشپزی صدا و سیما روش‌های پخت این برنج آموزش داده شود!

رضایت از وجود امنیت در خوزستان

رییس شورای تامین استان خوزستان با رضایت بخش توصیف کردن وجود امنیت اجتماعی در استان خوزستان گفت: به لحالظ سرقت بانک آمار در استان نزدیک به صفر است. شاخص امنیت استان در شورای عالی امنیت ملی ارتقاء پیدا کرده است.

رشد فعالیت های مذهبی و دینی

دکتر حجازی به توسعه فرهنگی و رشد انگیزه فعالیت های مذهبی و دینی درسطح مساجد و مراکزفرهنگی استان خوزستان اشاره کرد و گفت: با انجام این فعالیت ها ،میزان پرداخت زکات دراستان خوزستان به ویژه بعدازفصل برداشت گندم از 120میلیون تومان (ورتبه 27کشوری)به 9ونیم میلیارد تومان در سال گذشته رسید که معادل همین رقم نیز توسط دولت اعتبار داده شد و به تقاضا و صلاحدید خود پرداخت کنندگان ، در مناطق شان منشا خدمات و تحول فرهنگی چشمگیری شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار