شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۶۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
بررسی مسایل حوزه آب و محیط زیست در مجمع اصلاح طلبان دوم خرداد خوزستان
نشست مجمع اصلاح طلبان دوم خرداد خوزستان در روز یکشنبه با حضور اعضاء و جمعی از صاحبنظران در اهواز برگزار گردید .
شوشان: پنجمین نشست مجمع اصلاح طلبان دوم خرداد  استان خوزستان در روز یکشنبه بیست وهشتم آذرماه باحضور اعضاء وجمعی از صاحبنظران در اهواز برگزار گردید .

به گزارش شوشان ، این نشست که با موضوع مسائل و مشکلات منابع آب استان و نحوه ی چگونگی توزیع منابع آبی استان خوزستان بود، اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را نسبت به فرآیند انتقال بخش عمده ی منابع آب استان به فلات مرکزی ایران و استانهای اصفهان, یزد و کرمان وقم  در تقسیم آب بدون در نظر گرفتن منافع استان خوزستان و مخاطرات متعدد زیست محیطی و بروز پدیده ریزگردها و تبدیل بخش عظیمی از اراضی حاصلخیز کشاورزی  به اراضی شوره زار و لم یزرع  و تبدیل قسمت اعظم آبهای موجود به فاضلاب های ناشی از مصارف صنعتی و غیر اظهار نظر کرده و درخصوص راههای پیگیری وبرون رفت تبادل افکار واطلاعات بعمل آوردند. حاضرین معتقد بودند باتوجه به ضرورت امر با پردازش و رصد صحیح اطلاعات از اوضاع موجود منابع آبهای استان و اخذ نظرات کارشناسی فنی از متخصصین و صاحب نظران دانشگاهی و دستگاههای اجرایی در سطح استان و کشور گام مؤثر و اساسی در حل این مشکل برداشته شود .

همچنین حاضرین پیشنهاد دادند تا کمیته تخصصی مسائل و مشکلات استان تشکیل گردیده تا در جلسات آتی به تناسب و اقتضای امر گزارشاتی تهیه و به ترتیب اولویت مسایل استان در خصوص موضوعات بحث و بررسی لازم صورت گیرد.

از جمله موارد مطرح شده در این جلسه ، تاثیرات حساسیت افکار عمومی و تاثیر قطعی مبحث انتقال آب بر انتخابات ریاست جمهوری  آینده بود.

 اعضاء پیشنهاد دادند نشست های هم اندیشی مشترک و کارگروه های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در میان آحاد و توده های مردم بمنظور فرهنگسازی و آشنا نمودن و روشنگری اذهان عمومی راجع به حق و حقوق آنها وشرایط زیستی و ایجاد بسترهای مشارکت همگانی و افزایش حس مسئولیت پذیری تشکیل گردد.

امکان سنجی و شناسایی ظرفیت های موجود مناطق استان و بکارگیری امکانات هر منطقه متناسب با شرایط و ویژگی های جغرافیایی و موقعیت طبیعی آن منطقه در بحث کشت محصولات کشاورزی با توجه به تنگناهای موجود و محدودیت های منابع آب از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
کثیرحمیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
comment
0
0
comment سلام خوب یود
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار