در ادامه معرفی کاندیداهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخابیه خوزستان در این مطلب دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک مورد آنالیز قرار می گیرند.

"> کاندیداهای راه یافته ایذه و باغملک به دور دوم انتخابات
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۷:۱۶

در ادامه معرفی کاندیداهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخابیه خوزستان در این مطلب دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک مورد آنالیز قرار می گیرند.

 

شوشان : در ادامه معرفی کاندیداهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخابیه خوزستان در این مطلب دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک مورد آنالیز قرار می گیرند.

حجت اله درویش پور :

دكتر حجت الله درويش پور در روستاي فارم (قلعه گژدم) از توابع شهرستان ایذه به دنیا آمد، وي تحصيلات دوران ابتدايي را در روستاي زادگاه خود گذراند و تحصيلات دوران راهنمايي و دبيرستان را در شهرستان ايذه به پايان رسانيد، دوران متوسطه وي مقارن بود با درگيري ها و تظاهرات سال 1356 و1357 كه نامبرده در تظاهرات های ضد رژيم پهلوي در اين سال ها حضور فعال و چشمگير داشته و به فعاليت هاي انقلابي و مذهبي پرداخت.

در سال 1360 به عضويت رسمي جهاد سازندگي در آمده  و تا سال 1362 در اين نهاد انجام وظيفه نمود و پس از آن بر اساس احساس تكليف از سال هاي 1362 تا 1365 به طور داوطلبانه در جبهه هاي حق عليه باطل حضور پيدا كرده و به دفاع از ميهن خويش پرداخت. وي ضمن حضور در جبهه هاي جنگ به عنوان يك دانشجوي ممتاز در دانشگاه امام صادق (ع) به تحصيل اشتغال داشته و موفق به اخذ مدرك فوق ليسانس علوم سياسي از اين دانشگاه گرديد.

وي پس از فارغ التحصيلي به دليل احساس نيازي كه شهرستان ايذه به وجود چنين نيروهايي مي نمود، پايتخت و موقعيت هاي پيش آمده براي ارتقاء در مسؤوليت هاي كلان را رها كرده و خدمت به مردم محروم زادگاه خويش را ترجيح داد و مشغول به  تدريس در دانشگاه آزاد اسلامي واحد ايذه گرديد. دکتر درویش پور فوق ليسانس علوم سياسي از دانشگاه امام صادق(ع)، دكترا در رشته علوم سياسي از كشور هندوستان، عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامي، تأليف كتاب ناسيوناليسم در جهان عرب، تأليف پايان نامه دكتري به زبان انگليسي با عنوان وحدت در عين گوناگوني در كشور ايران و مقايسه آن با كشور هندوستان، چاپ مقالات متعدد و تدوين منابع درسي براي دانشجويان، تدريس دروس علوم سياسي، حقوق، تاریخ و زبان انگليسي در دانشگاه هاي استان به مدت 17 سال در کارنامه درویش پور دیده می شود. وی در دور هفتم انتخابات مجلس نیز به دور دوم راه یافته بود که موفق به حضور در بهارستان نشد.

سید هادی (جمال) طباطبایی :

نمایندگی مردم ایذه و باغملک را در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی بر عهده دارد. او در قوه قضاییه مسئولیت های مختلفی داشته است که مسئول حوزه مدیریت دفتر گزینش قضات قوه قضاییه در کارنامه مسئولیتی او دیده می شود.

در انتخابات دوره هشتم توانست همراه علیرضا دهقان نماینده فعلی مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی به مرحله دوم راه یابد که در نهایت علیرضا دهقان با حدود 100 هزار رای راهی بهارستان شد. از قضا او سابقه رقابت با درویش پور در دوره ای هفتم مجلس شورای اسلامی را نیز دارد. باید دید در مرحله دوم کدامیک این ماراتن نفس گیر را با پیروزی پشت سر خواهند گذاشت. ضمن اینکه سید هادی طباطبایی کاندیدای مورد حمایت جبهه متحد اصول گرایان در مرحله نخست بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار