اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۷۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
بیلان کاری این دو دهه که پشت میز آن اداره نشسته اید را ارائه کنید و بگویید در این مدت که رئیس آن اداره بوده اید، چند عدد نهال کاشته اید؟
شوشان - ارسالی از یک شهروند دوستدار محیط زیست: طرح جنگلانه یک طرح ملی بسیار پر فایده برای زیست بوم است که امسال سال سوم خود را پشت سر می گذارد.

در این طرح سمن ها (سازمان مردم نهاد) که دوستدار زیست بوم هستند، با کاشت نهال و بذر به نگهداری و گسترش جنگل ها کمک می کنند. امسال همه دوستداران زیست بوم و سمن های شهرستان شوشتر به همیاری عزیزان گتوندی رفتند تا در منطقه شمال غربی شهرستان گتوند با کاشت نهال کنار و بذر بادام سرسبزی و طراوت را به مردم گتوند هدیه کنند.

اما نکته اینجاست که چرا امسال سمن های شوشتر این طرح را در شوشتر اجرا نکردند؟

دو دلیل را اشاره میکنم.

1- سال گذشته با همت سمن ها و افراد دوستدار زیست بوم حدود 400 نهال در شرق شوشتر، نرسیده به منطقه سه راهی اهواز - مسجدسلیمان - شوشتر کاشته شد. باوجود قول هایی که از اداره منابع طبیعی برای آبیاری و نگهداری آن ها گرفته شد، حتا یکبار هم این کار انجام نشد و همه نهال های کاشته شده خشکیده شد.

2- امسال هم نشستی مشورتی با حضور نمایندگان سمن ها و رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری برای اجرای طرح جنگلانه برگزار شد. شاید شنیدنش خیلی عجیب به نظر برسد اما واقعیت دارد!!
 رئیس اداره منابع طبیعی شوشتر در آن نشست به نمایندگان سمن ها گفت: ما نمی توانیم اتوبوس رفت و برگشت در اختیارتان بگذاریم و باید خودتان هزینه کنید! نمی توانیم نهال در اختیارتان بگذاریم پس با هزینه خودتان تهیه کنید! حتی بیل و کلنگ هم نمی توانیم در اختیارتان بگذاریم. از خانه شخصی یا همسایه و دوستان تهیه کنید!

پرسش اینجاست که وقتی طرح ملی جنگلانه بودجه تعریف شده دارد و برای اجرای آن و همکاری باسمن ها، دولت تمام ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری را مکلف کرده است، چرا مدیر محترم منابع طبیعی در نشست مشورتی با نمایندگان سمن ها می گوید: بودجه نداریم و مکلف هم نیستیم!؟

خنده آور نیست که جوانانی بیکار و افرادی دلسوز، بدون دستمزد و بدون هیچ چشم داشتی می خواهند کاری را انجام دهند که شما (اداره منابع طبیعی و آبخیزداری) برای انجامش وظیفه دارید و دستمزد می گیرید و انجام هم نمی دهید!؟ با این حال کارشکنی و سنگ اندازی هم می کنید!؟

رئیس محترم! بیلان کاری این دو دهه که پشت میز آن اداره نشسته اید را ارائه کنید و بگویید در این دو دهه که رئیس آن اداره بوده اید، چند عدد نهال کاشته اید و چه کاری برای حفظ بیشه ها و درخت ها کرده اید؟

چگونه بیشه های کرانه شطیط، در دل شهر جلوی چشم همه ما تبدیل به زمین زراعی شد و شما ممانعت نفرمودید؟ چگونه سدهای آبخیزداری چم کنار سال هاست نیاز به لایروبی دارند و به حال خود رها شده اند؟ در حالی که درختان آن منطقه هر روز بریده می شود و شما خبر ندارید؟ و صدها چرای دیگر...
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
comment
0
0
comment شوشتر منابع طبیعی همه خواب ان ، یک طرح هم انجام نشده ، بخش خصوصی فعال هست ولی میدان کار داد نمیشود ، تمام جوانان آماده کار هستن متقاضی ها نامه های ثبت شده در دبیرخانه رو پیگیری کنید ، صدها نامه هست ولی کو پیگیری ، بخش خصوصی فعال و کارآزموده قدیمی باسابقه هست پیرمردها کشاورز قدیمی فرزندانشان همه جویایی کار و طرح و آبادانی ان ولی کو همکاری و کمک و همانگی انگار ویران میخواهند سوشتر را منایع طبیعی را با جنگل کاری دامداری احیا کنید لطفا
comment
علیرضا
|
Russian Federation
|
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
comment
0
0
comment سلام من یک شهروند از شوشتر هستم علاقه فراوانی به طبیعت و درخت و فضای سبز دارم اخیرا نیاز به مقداری بذر بادام تلخ دارم ولی نمی دانم از کجا پیدا کنم حتی مایل هستم بخرم
حدود نیم تا یک کیلو نیاز دارم ممنونم اگه همکاری نمایید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار