شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۸۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
عبدالحسن مقتدائي 

به طور معمول و بر مبنای سیستمی خردمندانه محور؛ افراد با گذراندن مراحل مختلف و به صورت پلکانی و با رشدی تدریجی به سطوح مختلف مدیریتی در لایه های اقتصادی؛ اجتماعی؛ سیاسی و حتی نظامی دست می یابند. 

گذراندن این مراحل مطلقاً ساده نيست زیرا فرد باید متحمل مرارت ها و زحمات بسیاری از جنبه های مختلف گشته و هزینه های بسیاری در این راستا بپردازد؛ به تعبیری در اغلب موارد ( به جز موارد استثنايي)  " کسب تجربه " در سنگر مدیریت و به واسطهٔ فتح این سنگر؛ دستیابی به قدرت؛ بهایی گزاف به قیمت سال های متمادی از عمر فرد را دارد. 

مرارت ها و مشقت ها می توانند انسان را تبدیل به کوه استقامت؛ تواضع و گذشت نموده و شرایط را به گونه ای مهندسی نمایند که دست يافتن او به قدرت و مناصب مدیریتی زمینه ساز تعمیم آرامش و امنیت روانی به مجموعهٔ تحت مديريت او شود زیرا شخصیت وی به واسطهٔ مشقت ها و هزینه هایی که متحمل شده است به گونه ای شکل یافته که خود را سپر تنش و استرس های احتمالی در حوزهٔ تحت نفوذ خود می نماید تا بدین ترتیب تا جای ممکن آرامش زیر مجموعه و سایر مرتبطین با او حفظ شود. 

اما حالت مذکور تنها یک لبه از تیغ دو لبهٔ قدرت است! در واقع قدرت؛ آزمونی سخت تحت عنوان " عیار سنجی و ظرفیت سنجی" برای صاحبان مناصب و قدرت ها است! چه بسا مشقت ها و هزینه هایی که توانستند یک مدیر را به کوه استقامت و تواضع تبدیل نمایند مدیر دیگری را به کوه غرور، عقده و حقارت مبدل سازند! 

گاهی اوقات دست یافتن به قدرت برای برخی از مدیران؛ فضایی مناسب در راستای عقده گشایی و جبران حقارت های درونی آنها فراهم میسازد.

صاحبان مناصب و قدرت ها همواره در مرز باریک بین غرور و تواضع سرگردانند و آنچه تعیین میکند آنها پای خود را از محدودهٔ کدام مرز بیرون ننهند؛ چیزی جز " اصالت"؛ "اعتقادات" و " تربیت" نیست!



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۳
comment
comment
امید هدایت نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
comment
0
0
comment سلام علیکم
ضمن سپاس و تشکر فراوان از مطلب بسیار ارزشمند جناب آقای مقتدایی استاندار پیشین لازم دانستم به عنوان یک شهروند خوزستان در اظهار نظری در خصوص مطلب ایشان و خطاب به شخص ایشان عرض نمایم که متاسفانه ایشان خود در برخوردهایشان در عرصه های گوناگون آن طور که باید و شاید حرمت افراد در سطوح متفاوت رو نگه نداشته و ما بعضا از ایشان برخوردهایی را دیده ایم که به هیچ وجه مراعات حرمت انسانها نشده است.
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
comment
0
0
comment آفرین بر استاندار شجاع که در مقابل زیاده خواهی مرکز نشینان ایستاد.اما حیف که در اجرای عدالت در میان اعضای خانواده استان خود نتونست موفق باشد .کاش می توانست عدالت را در توزیع مناصب معاونین استاندار و مدیران کل ادارات استان را بین اقوام رعایت کند .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
comment
0
0
comment آقای مقتدایی خود در زمان حیات مدیریتش صدای هیچ مخالف رو بر نمی تافت و من یکی از افرادی هستم که با انتقاد از ایشان به کمیته تخلفات استانداری معرفی شده وسخت ترین مجازات که برای یک امکان داشت بر خورد نمود ایشان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار