شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
مدیر اداره حفاظت محیط‌زیست اهواز گفت: براساس تصمیمات اتخاذشده، در سال جاری 23 درصد از مزارع نیشکر استان برای کاهش آلودگی ناشی از سوزاندن این مزارع، به‌صورت "سبز" برداشت خواهند شد.
 
علی بنی‌عگبه در خصوص تمهیدات محیط‌زیست برای کاهش آلودگی ناشی از سوزاندن و آتش زدن مزارع نیشکر، اظهار کرد:‌ در اوایل سال جاری پیرو جلساتی که در دادستانی جهت پیگیری پرونده آلودگی ناشی از سوزاندن این مزارع برگزار کردیم، مقرر شد که براساس یک زمانبندی 23 درصد از مزارع نیشکر به‌صورت سبز برداشت شوند و برداشت ما‌بقی مزارع مانند روال سابق به‌صورت سنتی انجام شود.
 
وی افزود: بدین ترتیب 23 درصد از آلودگی ناشی از سوزاندن مزارع نیشکر تا پایان سال جاری کاهش خواهد یافت؛ در آینده نیز به‌صورت سالانه میزان برداشت سبز مزارع نیشکر افزایش می‌یابد تا در یک دوره زمانی مشخص تمام مزارع نیشکر به‌صورت سبز برداشت شوند.
 
مدیر اداره حفاظت محیط‌زیست اهواز تصریح کرد: البته ما معتقدیم که این رقم 22 درصدی نیز ناچیز است؛ در هر حالت سوزاندن مزارع نیشکر مردود است اما با توجه به شرایط شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر و استقرار آن‌ها در منطقه قبل از اخذ تصمیم فعلی مبنی بر برداشت سبز 23 درصد مزارع نیشکر، فعلاً ناگزیر به قبول این تصمیم شده‌ایم.
 
بنی‌عگبه با اشاره به آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از سوزاندن مزارع نیشکر، گفت:‌ شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر براساس تعهد خود تا پایان سال مهلت دارند که برداشت سبز از مزارع را به میزان تعیین‌شده انجام دهند و اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست نیز بر این موضوع نظارت خواهد داشت.
 
وی در خصوص حادثه نشست پساب نفتی در بخش غیزانیه اهواز که منجر به آلودگی 15 هکتار از اراضی این بخش شد، اظهار کرد: ‌کارشناسانی را جهت بررسی نحوه پاکسازی این اراضی به بخش غیزانیه اعزام کرده‌ایم و گزارش پاکسازی این بخش روز آینده اعلام خواهد شد.

برچسب ها: برداشت سبز ، نیشکر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار