با اين که فعاليت فروشگاه‌هاي لباس‌هاي موصوف به تاناکورا ممنوع اعلام شده است اما همچنان شاهد عرضه اين نوع لباس‌ها در سطح شهر اهواز و در مکان های متعدد هستيم. "> رواج تاناکورا یا همان شلش!
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴

با اين که فعاليت فروشگاه‌هاي لباس‌هاي موصوف به تاناکورا ممنوع اعلام شده است اما همچنان شاهد عرضه اين نوع لباس‌ها در سطح شهر اهواز و در مکان های متعدد هستيم.

شوشان : با اين که فعاليت فروشگاه‌هاي لباس‌هاي موصوف به تاناکورا ممنوع اعلام شده است اما همچنان شاهد عرضه اين نوع لباس‌ها در سطح شهر اهواز و در مکان های متعدد هستيم.

پانزده سال است که لباس های تاناکورا در قالب کمک هاى بشردوستانه برخى کشورهاى غربى به مردم کشورهاى همسایه ما ارسال شده از مرز عبور مى کند و وارد مرزهای ایران مى شود و پس از قیمت گذاری از طریق چند واسطه به فروشگاه هاى پرتعدادشان در سراسر کشور مى رسد. لباس های تاناکورا در بعضی مناطق به حدی گسترش یافته که بازارچه‌های بزرگی را به خود اختصاص داده و این لباس ها بدون هیچ مانعی به راحتی خرید و فروش می‌شوند و با توجه به حجم زیاد آنها و بازارچه‌هایی که برای آنها تشکیل شده بر خلاف عقیده مسئولان نمی‌توان فرض کرد که به صورت غیر قانونی و بدون مجوز وارد کشور می‌شوند.

اگر بخواهیم گرایش شهروندان به استفاده از این لباس ها را بدانیم نگاهی به شلوغی مغازه های فروش این اجناس گواه همه چیز است. از عروسک میکی موس کهنه با دماغ کنده شده بگیر تا لباس های کوهنوردی و لباس های مجلسی. بوی انواع ضد عفونی کننده فضای فروشگاه مشام مشتریان را آزار می دهد. اما دود بازار پر رونق کهنه فروش ها به چشم تولیدکنندگان و تولیدات داخلی می رود، بطوری که جنس تولید کننده با قیمت پایین تر از لباس کهنه بر روی دستش مانده و به دست بنجل فروش ها و بساطی های کنار خیابان سپرده می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار