شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
ورزش یوگا با استقبال بانوان دزفول روبرو شده به طوریکه بانوان بسیاری در مناطق شهری و روستایی این شهرستان خواستار برگزاری کلاس های یوگا هستند.

به گزارش ایرنا یوگا ورزش اصلاح حرکتی است که پرداختن به این ورزش آناتومی بدن اصلاح می شود.

مسئول کمیته یوگای دزفول روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:در سالهای اخیر فعالیت های بسیاری برای گسترش ورزش یوگا در دزفول انجام شده و سعی شده با برگزاری همایش هایی در این خصوص شهروندان به ویژه بانوان را با این ورزش مفید آشنا کنیم.

مرضیه مبشر افزود:ورزش یوگا علاوه بر فراهم کردن شادابی و سلامت جسم و روح اعضایی از بدن را که نامتقارن هستند را اصلاح می کند.

وی گفت:در حال حاضر 11 مربی یوگا در سطح باشگاه های شهرستان دزفول فعالیت دارند که هر کدام از این مربیان بین 10 تا 35 بانو را آموزش می دهند.

مبشر افزود:با توجه به استقبال بانوان تلاش می شود تا ورزش یوگا در مناطق شهری و روستایی این شهرستان گسترش یابد ضمن اینکه در این راستا کلاس های یوگا در شهر شمس آباد نیز برگزار شده و در حال حاضر نیز متقاضی برگزاری کلاس یوگا در روستای قلعه سید وصفی آباد نیز وجود دارد .

مسئول کمیته یوگای دزفول با بیان اینکه این رشته ورزشی در سه سطح مبتدی،متوسط و پیشرفته آموزش داده می شود گفت:تا الان کلاس ورزش یوگا برای آقایان در دزفول تشکیل نشده ولی با هماهنگی انجام شده یکی از علاقه مندان که اخیرا موفق به اخذ مدرک مربیگیری در این رشته شده کلاس خود را آغاز خواهد کرد.

وی گفت:در حال حاضر 15 باشگاه ورزشی در سطح شهرستان دزفول ویژه بانوان فعال است که 2 باشگاه دیگر نیز در حال ساخت است و 15 دیماه تکمیل و در اختیار بانوان قرار می گیرد.

وی از بانوان خواست برای داشتن بدنی سالم و روحیه ای شاداب از ورزش یوگا غافل نشوند.

یوگا واژه ای است سانسکریت به معنای وصل کردن ، وصل کردن ذهن به جسم، یوگا ورزش کاملی برای جسم و ذهن است، تکنیک هایی در یوگا وجود دارد که هم بدن را ورزش می دهد و هم ذهن را به تکاپو و فعالیت وادار می کند.

به گزارش ایرنا پنج هزارو 762 نفر از بانوان دزفول در رشته های مختلف ورزشی زیر پوشش بیمه ورزشی قرار دارند.

بانوان ورزشکار دزفولی در 17 باشگاه خصوصی و 27 باشگاه 2 منظوره در رشته های مختلف ورزشی از جمله آمادگی جسمانی ، بدنسازی ،ژیمناستیک ، ایروبیک ، یوگا ، ووشو ، جودو ،کاراته ، شنا ،کوهنوردی ، والیبال و فوتسال فعالیت می کنند.

برچسب ها: بانوان دزفول ، یوگا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار