مجلس بر اجرای کاری علمی و اصولی برای اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها تاکید دارد. در حال حاضر برخی از نمایندگان مجلس اجرای طرح دوم هدفمندی یارانه ها را بنا به دلایلی مشروط اعلام کرده اند و اجرای آن نیاز به بررسی بیشتر دارد "> در کنفرانس خبری دکتر سودانی چه گذشت؟
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹

مجلس بر اجرای کاری علمی و اصولی برای اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها تاکید دارد. در حال حاضر برخی از نمایندگان مجلس اجرای طرح دوم هدفمندی یارانه ها را بنا به دلایلی مشروط اعلام کرده اند و اجرای آن نیاز به بررسی بیشتر دارد

اختصاصی شوشان : دکتر سودانی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی و نایب رییس کمیسیون انرژی با دعوت از خبرنگاران رسانه ها و خبرگزاری های استانی در مهمانسرای دانشگاه شهید چمران اهواز، آنان را در جریان آخرین مواضع و عملکرد خود در حیطه وکالت مردم اهواز و عضویت در قوه قانونگذاری قرارداد.

توزیع کارت های معیشتی 70 تا 100 هزار تومانی

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس بر اجرای کاری علمی و اصولی برای اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها تاکید دارد. به گفته او در حال حاضر برخی از نمایندگان مجلس اجرای طرح دوم هدفمندی یارانه ها را بنا به دلایلی مشروط اعلام کرده اند و اجرای آن نیاز به بررسی بیشتر دارد.

وی با اشاره به برنامه هایی که دولت برای رفاه حال جامعه با فرارسیدن ایام نوروز در دست اقدام دارد بیان داشت: در نظر است تا کارت های معیشتی برای مردم به مبلغ 700 تا یک میلیون ریال برای تمام مردم تامین شود. برای قشر کارمند نیز برنامه های رفاهی در نظر گرفته شده که به این گروه نیز بزودی ابلاغ می شود.

از دیدگاه سودانی اقتصاد کشور به لحاظ علمی دارای مشکلاتی است که وابستگی بودجه کشور به نفت، وابستگی دیرینه به یارانه ها و دولتی بودن اقتصاد کشور و همچنین غلبه پیدا کردن روابط و رانت خواری به جای حاکم شدن ضوابط و اصول از مهمترین چالش های اقتصادی کشور محسوب می شود.

خودمحوری‌های برخی از مسئولان

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: مسئولان باید همانند ملت همدل و متحد و بی‌حاشیه باشند اما متاسفانه با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری، برخی مسئولان هنوز دچار خودمحوری‌ها و متاثر از فضای پیرامون خود و حلقه‌های بسته دوستان خود هستند و به جای آن‌که مسائل و اختلاف سلیقه‌ها را در فضای محدود حل کنند، آنها را به فضای عمومی می‌کشانند و التهاب و ناآرامی را به جامعه تزریق می‌کنند و با نادیده گرفتن مصالح ملی، آرامش کشور را به هم می‌ریزند که این گناه نابخشودنی است و باید از پیشگاه ملت عذر تقصیر بخواهند و با اعلام پوزش در برابر ملت شریف ایران این اقدامات را جبران کنند.

علت برخی از مشکلات؛ سوء تدبیرهای مدیریتی در کشور

نایب رییس کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی در زمینه سوء تدبیرهای مدیریتی در داخل کشور گفت: در این سوء تدبیرها بانک مرکزی و مجموعه تیم اقتصادی دولت، ارز و سکه را وسیله‌ای برای جبران کسری بودجه خود در نظر گرفتند و به جای آن‌که ارز و سکه را با شفاف‌سازی به مردم بدهند، به افراد و شرکت‌هایی دادند که نقش واسطه‌گری را بازی کردند؛ برخی از شرکت‌های تولیدکننده کلان یا بانک‌های خصوصی و برخی اشخاص در قالب تجار و صادرکننده، ارز را با قیمت ترجیحی می‌دادند.وی افزود: با وجود تقاضای بسیار در کشور، عرضه کاهش یافت و این شوک اقتصادی به کشور وارد شد، با وارد شدن این شوک اعلام شد که اخلال‌گران اقتصادی که در برخی دستگاه‌های دولتی رخنه کرده‌اند باید افشا شوند و با آن‌ها برخورد شود که این برخوردها کاملا محتاطانه و با ملاحظه‌کاری بوده‌است.

دفاع تمام قد از شهرستان شدن کارون

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با دفاع از شهرستان شدن کارون گفت: از منظر دانش اقتصاد و علم مدیریت و جغرافیای سیاسی، اگر قلمرو محدود باشد و اعتبارات افزایش یابد، توسعه پایدار صورت می‌گیرد.ایجاد منابع پایدار درآمدی و داشتن ردیف بودجه مستقل می تواند موجب توسعه و پیشرفت شهرستان کارون شود.

سودانی بیان داشت: ماندن منطقه کوت عبداله به عنوان یکی از مناطق حاشیه ای اهواز دردی از ساکنان این منطقه را دوا نمی کرد. در حالی که با شهرستان شدن این منطقه 50 سایت اداری جدید در این شهرستان ایجاد خواهد شد. این شهر دچار تاسیساتی جدیدی همچون آب ، فاضلاب ،برق و آب خواهد شد.

الحاق شهرستان کارون به منطقه آزاد اروند

وی از پیشنهاد خود به رییس جمهور در خصوص ملحق شدن منطقه کوت عبداله به منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: این طرح می بایست در مجلس طرح و بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی فرآیند اجرایی شدن را طی کند. وی اظهار امیدواری کرد که با اجرایی شدن این پیشنهاد روند توسعه شهرستان کارون شتاب بیشتری را به خود خواهد گرفت

گماردن مدیران بدون رعایت توانمندی‌های علمی تخصصی

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از مشکلاتی که در استان وجود دارد، گماردن مدیران در رده‌های مختلف بدون رعایت توانمندی‌های علمی تخصصی و در برخی موارد حتی تعهد است، این امر می‌تواند متاثر از لابی‌گری‌های متنوع باشد،

انتصاب برخی از مدیران براساس مصالح نظام نبوده

استان خوزستان نمونه‌ای از زندگی مسالمت آمیز گویش‌ها و قومیت‌های مختلف است؛ روانشناسی حکومتی حکم می‌کند که حساسیت‌های خاص در این استان لحاظ شود.سودانی بیان داشت: اگر بر طبل قومیت گرایی در استان از هر قومی زده شود.

اگر بر طبل قومیت‌گرایی در استان زده شود، مسلما پیامدهای منفی بسیاری خواهد داشت، آنچه که در استان در رابطه با گزینش مدیران و مسئولان در رده‌های مدیریتی اتفاق افتاده، براساس ضوابط خداپسندانه و مصالح نظام نبوده‌، بلکه براساس علایق و سلایق شخصی و فشارهای درونی و برونی بوده‌است.

سودانی تاکید داشت: من برای اثبات مطالب خود آماده مناظره هستم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار