اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
فرماندار شوش:
فرماندار شهرستان شوش گفت: بر اساس اظهارنظر کارشناسان شیلات، پرورش ماهیان خاویاری در منطقه شوش می تواند 50 برابر بیشتر از شمال کشور بازدهی داشته باشد.
بازدهی 50 برابری پرورش ماهیان خاویاری در شوش
فرماندار شهرستان شوش گفت: بر اساس اظهارنظر کارشناسان شیلات، پرورش ماهیان خاویاری در منطقه شوش می تواند  50 برابر بیشتر از شمال کشور بازدهی داشته باشد.
رضانجاتی فرماندار این شهرستان در بازدید از استخرهای پرورش ماهی خاویاری شرکت پرورش و تکثیر آبزیان شوش در بخش مرکزی که به همراه مدیر کل شیلات استان خوزستان انجام شد گفت: استان خوزستان به دلیل شرایط آب وهوایی و اقلیمی حاکم، بستر مناسبی برای پرورش ماهیان خاویاری همانند شمال کشور می باشد.
وی با اشاره به ظرفیت 4 هکتاری پرورش ماهیان خاویاری در این شرکت گفت: شهرستان شوش در استان خوزستان به عنوان اولین شهرستان در زمینه پرورش ماهیان خاوری مطرح می باشد.
فرماندار شهرستان شوش گفت: دولت در راستای اقتصاد مقاومتی تسهیلاتی را فراهم کرده و حمایت های خود را از این طرح ها اعلام کرده است.
وی با اشاره به مشکلات پیش روی این شرکت در زمینه ادامه تولید و پرورش انواع آبزیان گفت: از همه ی مسئولان استانی از جمله سازمان آب و برق خوزستان انتظار می رود تا در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از آبزی پروران، موضوع آب بهای مصرفی این شرکت را مرتفع نماید.
نجاتی گفت: با حمایت های لازم از این شرکت، ماهی خاویاری که تاکنون در شمال کشور تولید می شد از این پس در شهرستان شوش با کیفیت و بازدهی بالاتر، پرورش و تولید خواهد شد که هم در زمینه ی ایجاد اشتغال و هم در زمینه ی تولید و پرورش ماهیان خاوری که یکی از با ارزش ترین منابع مهم غذایی در سبد غذایی خانواده ها است گام های مهمی برداشته خواهد شد.
وی گفت: این ظرفیت در شهرستان شوش فراهم است تا نسبت به صادرات ماهیان خاویاری به خارج از کشور نیز اقدام شود.
فرماندار شوش از آمادگی لازم در زمینه ی حمایت از سرمایه گذاران بخش آبزی پروری در شهرستان با تاکید همکاری تمامی دستگاه ها در زمینه های اعطای تسهیلات و تامین آب، در جهت ایجاد اشتغال خبر داد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار