شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
بیش از هزار نفر مورد معاینه و جراحی رایگان قرار گرفتند
تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک با هدف کمک به بیماران بی بضاعت و کم بضاعت و همچنین کم کردن مسافت...
دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی سرپرست بزرگترین تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک جهان ضمن تشکر از مسئولین و پرسنل شبکه بهداشت و درمان رامهرمز و همه کسانی که در این راه همکاری و کمک کردند، اظهار کرد: تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک با هدف کمک به بیماران بی بضاعت و کم بضاعت و همچنین کم کردن مسافت، در اوقاتی از سال به شهر ها و مناطق مختلف سفر و اقدام به ویزیت ، درمان و جراحی رایگان بیماران ناهنجاری مادرزادی سر و صورت ، شکاف لب و شکاف کام می کند.

وی با تاکید بر اینکه تمام این خدمات براساس منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و در راستای کاهش درد و آلام بیماران همراه با احیای ارزش های دوران دفاع مقدس و اقدامات پزشکی آن دوران صورت گرفته است، افزود: این تیم تخصصی تاکنون 16 بار به مناطق محروم سفر کرده است و در طول این سال ها بیش از 12 هزار نفر مورد معاینه، درمان و جراحی رایگان قرار گرفتند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تهران با اشاره به اینکه این تیم فوق تخصصی در طول 16 سال اخیر بزرگ ترین تیم جراحی در دنیا بوده است افزود: تعدا اعضاء تیم ما در سفر های گذشته بین 5 تا 17 نفر بوده که در این سفر 24 نفر حضور داشتند. البته با وجود اینکه اعضا این تیم پزشکی همه شاگردان بنده بودند ولی هر کدام از این بزرگواران در حال حاضر از اساتید دانشگاه های مطرح کشور به شمار می روند.

 سرپرست بزرگترین تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک جهان با بیان اینکه پیش از این بیشترین عمل جراحی در سفر چهاردم به سیستان و بلوچستان بود، عنوان کرد: در سفر چهاردهم در زاهدان با 8 اتاق عمل و مدت 6 روز 120 عمل جراحی انجام دادیم ولی در رامهرمز با میانگین 3.5 اتاق عمل در 4 روز گذشته 108 عمل جراحی انجام شد که این در دنیا یک رکورد است و البته ما این اعداد و ارقام را دوست نداریم و آرزو می کنیم روزی برسد که نه در ایران بلکه همه دنیا دیگر بیماری نباشد.

رئیس بخش جراحی جمجمه، فک و صورت بیمارستان 15خرداد تهران با اشاره به اینکه تمامی این عمل ها رایگان بوده و برای بستری، درمانگاه و... هیچ هزینه ای دریافت نشد، گفت: در این سفر از 18 شهرستان و 7 استان کشور مراجعه کننده داشتیم و بیش از هزار و 50 نفر را معاینه کردیم حتی برای سفر سال بعد به رامهرمز هم وقت رزرو شده داریم. البته حدود 200 بیمار را که نیاز به عمل های سنگین و پیچیده و متعدد داشته اند را در تهران نوبت داده ایم.

دکترکلانتر هرمزی در پایان خاطر نشان کرد: در ادامه سفر به مناطق محروم و بعد از سفر بهمن ماه به سیستان و بلوچستان از 20 تا 25 اسفندماه برای ویزیت و درمان بیماران خاص به اهواز سفر می کنیم.

شایان ذکر است دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی متولد 1337 در رامهرمز است و به همراه تیمی از پزشکان متخصص با هدف ویزیت ، درمان و جراحی بیماران ناهنجاری مادر زادی سر و صورت ، شکاف لب و شکاف کام برای هفتمین بار به رامهرمز سفر کرد و از 26 تا 30 آذرماه امسال بمدت چهار روز در این شهرستان به مداوای رایگان بیماران پرداخت.

همچنین با توجه به معاینه بیش از هزار نفر و عمل جراحی 108 نفر و با یک حساب حداقلی بر طبق تعرفه های موجود پزشکی و هزینه ایاب و ذهاب به مراکز درمانی تخصصی در این زمینه ارزش کار مادی دکتر کلانترهرمزی و تیم همراه اش بیش از ده میلیارد ریال می باشد.

 











نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار