شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷
استاندار خوزستان گفت: اگر قرار است که برنامه‌ای یا اقدامی در کشور صورت بگیرد باید بر اساس این آمار و اطلاعات ثبت شده انجام شود و اگر برنامه، مبتنی بر اطلاعات و آمار درست نباشد، قطعا منجر به شکست می‌شود.

غلامرضا شریعتی در مراسم روز ملی ثبت احوال که امروز (4 دی ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ‌سازمان ثبت احوال یکی از سازمان‌های مهم و حاکمیتی است که ماموریت‌های بسیار مهم بر عهده دارد و نقش تاثیرگذاری در برنامه ریزی کشور ایفا می‌کند.
 
وی افزود: حال و احوال کشور توسط سازمان ثبت احوال ثبت می‌شود و اگر قرار است که برنامه‌ای یا اقدامی در کشور صورت بگیرد باید بر اساس این آمار و اطلاعات ثبت شده انجام شود و اگر برنامه، مبتنی بر اطلاعات و آمار درست نباشد، قطعا منجر به شکست می‌شود.
 
استاندار خوزستان با بیان این‌که برنامه هر کشور متناسب با وضعیت آن کشور تدوین می‌شود، گفت:‌ بنا نیست نسخه واحدی برای تمام کشورها و جوامع تدوین شود بلکه برنامه‌ای قابل موفق شدن است و توسعه را محقق می‌کند که بر مبنای واقعیت‌ها ثبت شود.
 
وی با تاکید بر اهمیت ثبت وقایع در حوزه‌های مختلف گفت:‌ هر کار بزرگی که در نظام عمرانی کشور انجام می‌شود حتما باید با شناخت کافی و بر اساس آمارهای موجود صورت بگیرد. زمانی که آمار جمعیت ثبت می‌شود، از آمار بیکاری و اشتغال اطلاع پیدا می‌کنیم که این امر بسیار حیاتی و مهم است.
 
شریعتی ادامه داد:‌ یکی از تفاوت‌های ما با جوامع پر درآمد این است که تنها در جلسات توزیع اعتبارات شرکت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که تنها پول بیشتری برای سیستم خود جذب کنیم؛ در صورتی که در جوامع پر درآمد از ابتدا و بر اساس برنامه‌ریزی، اعتبارات توزیع و مشخص می‌شود.
 
استاندار خوزستان با اشاره به این‌که عدم ارایه آمار درست از سوی دستگاه‌های استانی به مرکز کشور، موجب کاهش اعتبارات استان می‌شود، گفت: اعتبارات اختصاص داده شده به استان خوزستان ‌در بخش اعتبارات آبفای روستایی مورد اعتراض ما بود و پس از انعکاس اطلاعات، به ما اعلام شد که طبق آمار شرکت آبفای روستایی خوزستان، 88 درصد روستاهای استان از آب شرب بهداشتی بهره‌مند هستند و این آمار نادرست موجب شده بود که میزان اعتبارات آبفا کاهش پیدا کند.
 
وی افزود: بنابراین زمانی که چنین آماری منعکس می‌شود حتما در مرکز نیز گفته می‌شود که وضعیت خوزستان مناسب است و باید به استان‌های دیگر رسیدگی کنیم؛ این در حالی است که به مرکز گفتیم نه تنها وضعیت آب در روستاهای خوزستان این‌گونه نیست بلکه 88 درصد شهرهای ما نیز آب بهداشتی ندارند و آنها به ما اعلام کردند که این آمار از خود شما بوده است.
 
شریعتی ادامه داد: این امر نشانگر عدم توجه در انعکاس آمار است؛ مدیر تنها نامه اعتبارات را با دقت امضا می‌کند اما آمارهای دیگر را بدون دقت امضا می‌کند در صورتی که باید واقعیت‌ها منعکس شود.
 
وی با تاکید بر لزوم توجه به پیشرفت ثبت احوال اظهار کرد:‌ امیدواریم که ثبت احوال کشور ما همانند سایر کشورها آنلاین شود تا با توجه به وضعیت ثبت وقایع، آینده بهتری نیز رقم زده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار