اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
آموزش و پرورش خوزستان موفق شد از بین 32 استان کشور، رتبه اول کشوری را در جذب نوآموزان دوره پیش دبستانی کسب کند.
استاندار خوزستان اعلام کرد: آموزش و پرورش خوزستان موفق شد با یک برنامه مدون از بین 32 استان کشور، رتبه اول کشوری را در جذب نوآموزان دوره پیش دبستانی کسب کند.

 غلامرضا شریعتی در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: پس از بررسی هایی که برای ریشه یابی علت افت تحصیلی در خوزستان صورت گرفت، کارشناسان امر یکی ازدلایل اصلی این افت را دو زبانه بودن دانش آموزان عنوان کرد .

وی افزود: عدم اشراف کامل این دانش آموزان به زبان فارسی سبب کند شدن فرآیند آموزش می شود از این رو تصمیم گرفته شد تا با ترویج پیش دبستانی این مشکل برطرف شود.

شریعتی ادامه داد: با انجام کارهای بنیادین و برنامه ریزی های مدون در آموزش و پرورش خوزستان، در سال جاری 90 هزار نوآموز جذب دوره پیش دبستانی شدند و امروزحتی در مناطق عشایری  صعب العبور نیز این دوره دایر است.

وی ادامه داد: توسعه  پیش دبستانی سبب افزایش مهارت های دانش آموزی می شود چون هدف پیش دبستانی فقط آموزش نیست بلکه نوآموزان در این دوره با مهارت های اجتماعی نیز آشنا می شوند و اگر چندین سال این دوره در خوزستان استمرار داشته باشد در ده سال آینده با نسلی به روز و آگاه  از دانش آموزان مواجه خواهیم بود و در استان یک جهش آموزشی و پژوهشی ایجاد می شود.

استاندار خوزستان افزایش اشتغال را از امتیازات دیگر اجباری شدن پیش دبستانی در خوزستان عنوان کرد و گفت: 4 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار با اجرای این طرح به کار مقدس آموزش مشغول شدند و باید تلاش کنیم تا این روند در خوزستان حفظ شود.

شریعتی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص پیگیری مطالبات آموزش و پرورش اظهار کرد: مطالبات آموزش و پرورش با تشکیل کمیته ای با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، مدیرکل امور مالیاتی، مشاور مالی استاندار و دیوان محاسبات پیگیری می شود و سازمان های بدهکار به این دستگاه نیز دعوت می شوند تا به تعهداتی که طبق قانون نسبت به آموزش و پرورش دارند، عمل کنند.

استاندار خوزستان در عین حال با اشاره به تامین منابع مورد نیاز برای اجرای طرح معراج به عنوان یکی دیگر از مصوبات شورای آموزش و پرورش گفت: در این طرح ابتکاری که با همکاری حوزه علمیه انجام می شود، دانش آموزان با مفاهیم دینی و مسائل مذهبی آشنا می شوند و این امر زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان خوزستان را فراهم می آورد.

وی افزود: این طرح در حال حاضر در 450 مدرسه در سطح شهرهای اهواز، باوی و کارون انجام می شود و برنامه داریم با تامین اعتبارات ،این طرح را در گستره وسیع تری اجرا کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار