شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: از 8 هزار و 500 هکتار زمین زیر کشت پاییزه تنها 4 هزار هکتار بیمه شده‌اند.

 محمد مطرودی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اتمام عملیات کشت پاییزه شهرستان در اواخر آذرماه سال جاری اظهار کرد: امسال 8 هزار و 500 هکتار زمین زیر کشت پاییزه رفته است که شامل 7 هزار هکتار گندم، یک هزار هکتار جو و نزدیک به 300 هکتار کلزا می‌شود.

 وی با ابراز خرسندی از وضعیت آبرسانی به اراضی کشاورزی پاییزه افزود: با توجه به تأمین آب مورد نیاز از حوضه رودخانه کارون و با توجه به باران‌های امسال، کشاورزان از نظر تأمین آب برای اراضی خود مشکلی نداشته‌اند.

 مطرودی در خصوص بیمه محصولات و زمین‌های کشاورزی تصریح کرد: از 8 هزار و 500 هکتار زمین، تنها 4 هزار هکتار آن تحت پوشش بیمه هستند و علت پایین بودن این میزان بدعهدی صندوق بیمه و عدم عمل به تعهدات است.

 وی اظهار کرد: طی دو سال اخیر بیمه‌ها به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده‌اند و این باعث کم شدن رغبت کشاورزان به بیمه کردن اراضی و محصولات خود شده است.

 مطرودی با اشاره به این‌که سطح زیر کشت پاییزه نسبت به پارسال تغییری نداشته است، تصریح کرد: برنامه‌ای برای افزایش یا کاهش میزان سطح زیر کشت نداریم و قصد ما این است که با آموزش به کشاورزان و استفاده از تکنولوژی به روز کشت، در مساحت کمتری محصولات بیشتر و بهتری توسط کشاورزان تولید شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار