شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: ‌از سال 93 تاکنون بابت خسارت‌های سیل‌هایی که در خوزستان داشته‌ایم، هیچ‌گونه پرداختی انجام نشده است.
 
هاشم بالدی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان که امروز(5 دی ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد:‌ برای سیل‌هایی که در سال‌های 93، 94 و 95 در سطح استان خوزستان داشتیم تاکنون هیچ‌گونه تخصیص اعتبار برای پرداخت خسارت تصویب نشده نشده است.
 
وی افزود: با توجه به این‌که بیشتر اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران، عضو شورای برنامه‌ریزی و توسعه خوزستان نیز هستند، از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم بحث پیگیری تامین اعتبار خسارات سیل را انجام دهند.
 
بالدی ادامه داد: در مواد 10 و 12 قانون مدیریت بحران و در ماده 25 آیین‌نامه اجرایی مدیریت بحران تامین اعتبار خسارت ناشی از سیل ها پیش‌بینی شده است. ‌طبق ماده 25 آیین‌نامه اجرایی مدیریت بحران حداقل 5 درصد اعتبارات استانی در شورای برنامه‌ریزی هر استان برای بحث بحران‌‌ها قابل تصویب هستند بنابراین از مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم این موضوع را پیگیری و جزو تصویبات در شورای برنامه‌ریزی کنند تا تامین اعتبار جهت پرداخت خسارت‌های ناشی از سیل‌ها مصوب شود.
 
وی با اشاره به اهمیت پیشگیری در مقابله با بحران‌هایی مانند سیلاب عنوان کرد:‌ بحث پیشگیری در زمان وقوع این بحران‌ها بسیار حائز اهمیت است ولی متاسفانه ما همیشه در زمان وقوع بحران و مرحله مقابله و بازسازی یعنی دو مرحله پس از پیشگیری هستیم.
 
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان همچنین در اخذ پوشش بیمه‌ای برای اموال منقول و غیرمنقول و مزارع کشاورزی مردم در مناطقی که در هفته جاری امکان وقوع سیل وجود دارد و همچنین آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی تاکید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار