شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
مدیرکل هواشناسی خبر داد: ادامه بارش تا چهارشنبه
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: برای کنترل حجم بارش‌ و سیلاب‌های احتمالی در حوضه‌های میانی نگرانی وجود دارد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به بارش‌های شدید در مناطق شمالی و شرقی استان گفت: برای کنترل حجم بارش‌ و سیلاب‌های احتمالی در حوضه‌های میانی نگرانی وجود دارد.
 
کوروش بهادری با اشاره به بارش‌های شدید در مناطق شمالی و شرقی استان از بعد از ظهر روز گذشته تا امروز اظهارکرد: تقریبا د تمام شهرستان‌ها بارش باران داشتیم. تاکنون بارش برف گزارش نشده اما ممکن است در روزهای آتی در ارتفاعات و شمال استان بارش برف را شاهد باشیم.
 
وی با بیان اینکه بارش‌های بسیار خوبی از عصر روز گذشته تاکنون در بسیاری از نقاط استان و استان‌های همجوار صورت گرفته است تصریح کرد:‌ بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی بارش‌های کنونی، تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهند داشت و خلیج‌فارس نیز مواج خواهد بود.
 
مدیر‌کل هواشناسی خوزستان عنوان کرد:‌ در مناطق شمالی و شرقی استان بارش‌ها به صورت رگباری و شدید و همراه با رعد و برق بوده است. انتظار می‌رود در حوضه کرخه، دز و کارون با بارش‌های کنونی و روزهای آتی، آورد بسیار خوبی حاصل شود.
 
بهادری با بیان اینکه هنوز هیچکدام از رودخانه‌ها به علت بارش باران طغیان نکرده‌اند، گفت:‌معمولا با گذشت چند روز از بارش باران رواناب‌ها و به تبع آن سیلاب جاری می‌شود. البته به علت ظرفیت مخازن سدهای استان هیچ مشکلی برای کنترل حجم بارش‌ها در بالادست وجود ندارد و مخازن سدهای استان از ظرفیت ذخیره حجم بارش‌های کنونی و روزهای آتی برخوردار هستند.
 
وی افزود:‌ با توجه به نبود سد در حوضه‌‌های میانی و استقرار برخی روستاها و شهرها در حدفاصل سدهای بالادست و پایین دست، برای کنترل حجم بارش‌ها و سیلاب‌های احتمالی در حوضه‌های میانی نگرانی وجود دارد. البته تمام تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است و با توجه به ابلاغ  اخطاریه‌ها، توصیه‌ها و تاکید‌های ستاد مدیریت بحران به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی احتمالا مشکلی در این زمینه ایجاد نخواهد شد.
 
مدیر‌کل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: از عصر روز گذشته تاکنون حجم بارش‌ها در دزفول 18.4 میلی‌متر ، در بستان 14.6 میلی‌متر‌، در اهواز 20 میلی‌متر ، در مسجدسلیمان 32 میلی‌متر، در شوشتر 30 میلی‌متر‌، در ایذه 29 میلی‌متر‌، در اندیمشک 20 میلی‌متر‌، ‌در دهدز 11 میلی‌متر‌، در گتوند 38 میلی‌متر و در شوش 14 میلی‌متر ثبت شد. بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان لالی به میزان 53 میلی‌متر گزارش شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار