شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
شوشان: به همت سازمان میادین و فرآورده های کشاورزی بازارچه آبزیان در منطقه حصیرآباد در آستانه بهره برداری قرار گرفت.

 مدیر عامل سازمان میادین و فرآورده های کشاورزی  شهرداری اهواز با بیان این مطلب که در دوره مدیریتی جدید در کنار الزام دارا بودن پیوست های علمی و فنی پروژه های عمرانی در این سازمان به اقتضائات محیطی ،شرایط بومی و تاریخی و حتی گرایش مخاطب و ذی نفعان نیز توجه خواهد شد ،توضیح داد : یکی از دغدغه های مهم مدیریت شهری ،ساماندهی بازارچه های محلی سنتی و قدیمی مبتی بر معیارها و الزامات بهداشتی ،ایمنی و حتی ترافیکی و مطابق با نیازهای روز شهروندان است ،از این رو سیاست حذف بازارچه های سنتی –محلی را نه تنها علمی بلکه عملی نمی دانیم .

بازارچه آبزیان حصیرآباد در آستانه بهره برداری

فرزین ترهنده خاطر نشان کرد :سازمان میادین بر حسب وظیفه ذاتی خود طی یک فرایند دقیق و حساب شده با استفاده از توان علمی موجود در استان ،نسبت به بررسی علمی وضعیت بازارچه های سنتی –محلی در نقاط مختلف شهر اهواز اقدام نموده است و در حال حاضر نقائص ،چالش ها و راهکارها ی بهینه سازی این بازارچه ها که محصول یک کار تحقیقاتی و همه جانبه است به شکل نرم افزارهای مشاوره ای آماده شده است .

مدیر عامل سازمان میادین شهرداری اهواز افزود: در مراحل اجرایی ساخت بازارچه های جدید یا اصلاح بازارچه های قدیمی در کنار توجه به نما ،منظر و تطابق محیطی و سازگاری ترافیکی به وجود و تامین زیر ساخت هایی چون آب ،فاضلاب و دفع بهداشتی پسماند نیز توجه خواهد شد .

وی ادامه داد: گستردگی و تراکم شهر اهواز ،تامین پارکینگ و مسیرهای دسترسی سهل و امن را برای عبور و مرور شهروندان به بازارچه ها مورد تاکید قرار می دهد و در این زمینه نیز اقدامات فراوانی در دست اقدام است .

ترهنده بر ضرورت جانمایی منطقی و درست بازارچه ها بر اساس نیاز شهروندان تاکید کرده و توضیح داد : ساخت بازارچه های متعدد ماهی را در نقاط مختلف شهر اهواز با توجه به استقبالی که از این فرآورده ها در استان و شهر اهواز می شود در صورت تامین زمین مناسب و تحویل آن توسط شهرداری به این سازمان در مناطق 8 گانه در دست اقدام داریم .

ترهنده اعلام کرد: در همین راستا بازارچه ماهی وآبزیان در منطقه 7 شهرداری و در محله حصیرآباد خیابان کارون ،مراحل پایانی اجرایی خود را طی می کند .

وی پیشرفت بازار آبزیان حصیر آباد را 90 درصد اعلام کرد و گفت : این بازارچه با در نظر داشت همه امکانات مورد نیاز و تامین زیر ساخت های لازم مورد تایید مراکز بهداشتی به عنوان الگویی برای سایر بازارچه های آبزیان در دست اقدام در نقاط مختلف شهر اهواز تبدیل خواهد شد .

مدیر عامل سازمان میادین فرآورده های کشاورزی و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز تصریح کرد : با توجه به تاکید شهردار محترم اهواز ،جناب آقای دکتر موسوی بر رعایت حقوق 
مصرف کنندگان ،به شکل مکانیزه و برخط ،قیمت های عرضه کنندگان مورد ارزیابی قرار گرفته و شهروندان از امکان نظارت آنلاین بر نحوه خرید خود در این بازارچه برخوردار خواهند بود که در نوع خود کم نظیر است .

ترهنده اضافه کرد : اشتغال زایی صورت گرفته در این بازارچه در قالب 25 غرفه 100 نفر خواهد بود واین ظرفیت بالای کسب و کارهای محلی را در تولید اشتغال پایدار و نقش شهرداری را در توسعه اقتصادی شهر نشان می دهد و جا دارد در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری از سوی نهادهای حمایتی صورت گیرد و شهرداری در جلب مشارکت های بخش خصوصی ،یاری شود .

ترهنده از افتتاح سامانه اعلام نرخنامه میوه و تره بار در سازمان متبوع خود خبر داد و گفت : مردم از این پس شاهد اعلام شفاف و عمومی نرخ عادلانه میوه و تره بار خواهند بود .

ترهنده گفت : از همین فرصت استفاده می کنم و از افراد علاقمند جهت مشارکت در عرضه ماهی در بازارچه آبزیان منطقه 7 دعوت می نمایم که آمادگی خود را به سازمان اعلام نمایند ،همچنین از سرمایه گذاران بخش خصوصی تقاضا دارم از فرصت های سرمایه گذاری در بخش های 
بسته بندی میوه و تره بار و اقلام مورد نیاز شهروندان استفاده کنند و سازمان میادین آماده ارائه بسته های تشویقی و هر گونه همکاری مشاوره ای و فنی در این خصوص است .

وی در پایان از عنایت شهردار و مجموعه شورای اسلامی شهر به پروژه های عمرانی سازمان میادین قدردانی نمود .

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار