شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۳۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
الباجی نماینده اهواز:
نماینده اهواز گفت: نوبخت وعده کرد که کاهشی که در بودجه خوزستان وجود دارد مرتفع و بودجه این استان ترمیم شود.

نماینده اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه خوزستان در سال 96 بازنگری می شود گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور وعده داده که کاهش بودجه خوزستان جبران و بودجه این استان در سال آینده ترمیم شود.

جواد کاظم نسب الباجی چهارشنبه با اشاره به بررسی بودجه سال 96 در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس لایحه بودجه که به مجلس ارائه شده بود، بودجه خوزستان با کسری مواجه شده است که در همین رابطه نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی شب گذشته نشستی با نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار کردند.

وی افزود: در این نشست نوبخت وعده کرد که کاهشی که در بودجه خوزستان وجود دارد مرتفع و بودجه این استان ترمیم شود.

کاظم نسب الباجی اظهار کرد: کاهش بودجه خوزستان در بودجه 96 عمدی نبوده اما بر اساس اطلاعات کافی که از اعتبارات به دست آمده و مقایسه آن با سایر استان ها مشخص شد که بودجه استان در بخش برق، آب و راه دچار کاهش زیادی شده است که با توجه به مشکلات خوزستان و عقب ماندگی های آن در این بخش ها، این کاهش می توانست ما را با معضلات زیادی مواجه کند. به گفته وی در این نشست همه نمایندگان خوزستان حضور داشتند.

عضو کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نشست قبلی نمایندگان با نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درباره طرح های انتقال آب گفت: بر اساس مصوبه نشست پیشین، کمیته ای برای بررسی طرح های انتقال آب از سرشاخه رودخانه کارون تشکیل شده است.

وی افزود: در این کمیته من به نمایندگی از کمیسیون آب و کشاوزری، علی ساری و همایون یوسفی به نمایندگی از مجمع نمایندگان خوزستان و علی عسکر ظاهری (نماینده مسجدسلیمان) به نمایندگی از کمیسیون انرژی حضور دارند.

کاظم نسب الباجی اظهار کرد: این کمیته کار خود را آغاز کرده و درگام نخست درباره میزان برداشت آب از سرشاخه ها در طرح های اجرا شده و حجم آب مورد نیاز برای آب شرب مقصد این طرح ها در حال بررسی است.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به بررسی و تصویب یکی از بندهای برنامه ششم توسعه در مجلس گفت: بر اساس این مصوبه دولت مکلف است دیرکرد مبالغ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را بپردازد و با مصوبه مجلس در صورت تاخیر در پرداخت وجه خرید تضمینی محصولات، خسارت ناشی محاسبه و به قیمت روز به کشاورزان پرداخت می شود که این مصوبه در راستای احقاق حق کشاورزان است.

وی اضافه کرد: در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم درباره مساله آب، نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان خوزستان با لایحه اجرای طرح های انتقال آب مخالفت کردند.

به گفته وی بر این اساس تکلیف دولت برای برداشت و انتقال آب از دریاچه های بسته به ویژه خزر، تالاب ها و سایر زیستگاه های حساس کشور برای تامین آب شرب در شرایط بحران دائمی را از متن برنامه ششم حذف شد.

بر اساس این گزارش، کلیات لایحه برنامه ششم توسعه (1396 تا 1400)، در مجلس تصویب شده و جزئیات آن در حال بررسی است. همچنین بودجه 96 کشور نیز در حال بررسی در مجلس است.
اخیرا نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی و شریعتی استاندار خوزستان از کاهش بودجه استان در سال 96 اظهار گله مندی کرده اند.

در پی اعتراض نمایندگان خوزستان در مجلس به طرح های انتقال آب، 22 آذر نشستی با حضور این نمایندگان و نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزیر نیرو برگزار شده بود.

ایرنا

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
comment
0
0
comment وقتي در رديف بودجه نيومده چطوري ترميم ميشه
اقاي الباجي فقط مصاحبه نكنيد ... قبل از تصويب بايد ترميم بشود
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
comment
0
0
comment به یاد داشته باشید اقای جهانگیری و وزیر نیرو به نمایندگان خوزستان قول دادند که هیچ پروژه ای برای انتقال آب از سرشاخه های کارون وجود ندارد ولی چند روز بعد اقای روحانی گلنک این پروژه را در کرمان به زمین زد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار