شوشان // غلامرضانجفی سولاری "> هویزه شهر عاشقان سید عبدالحسین عزیز دل خوزستان را گرامی بدار ...
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۸

شوشان // غلامرضانجفی سولاری

در بیت حضرت آیت الله موسوی جزایری بودم که دوستان خبر درگذشت یکی از نورانی ترین شخصیت های خوزستان و عشایر عزیز عرب را شنیدم . همیشه چهره زیبا و نورانی اش به انسان آرامشی خاص می داد .

هر وقت از همه چیز و همه جا خسته و شکسته و داغون می شدیم زیارت یک لحظه سید همه چیز را عوض می کرد و کلام آرامبخش و صادقانه اش روح و روان آشفته مان را آرام می ساخت .

هرگاه به منزلش مشرف می شدی جمعیت عاشقی همچون نگین او را در بر گرفته و در محضرشان نشسته بود و هر کس به طریقی از حضورشان معطر می شدند .

فرقی نداشت پیر و جوان با تیپ های مختلف عاشقانه سید را دوست داشتند و مرتبا اطرافش پر از مشتاقانش بود . وقت نماز منزل سید زیباتر از همیشه می شد و همه را به نماز اول وقت فرا می خواند و نمازی بس باشکوهی به جماعت سید برگزار می شد . وقتی سید قامت به نماز می گذاشت چهره نورانی اش زیباتر و الهی تر از همیشه می شد . کانه خدا را با چشمان سر می بیند .

چند بار در محضرشان در باب حضرت صاحب العصر و الزمان(عج) مباحثی مطرح شد ایشان را از منتظران عاشق و دلباخته حضرتش یافتم که سراسر وجودش مالامال از عشق و انتظار حضرتش بود .

در جلسات متعددی که در حضور سید بودم افراد و شخصیت های مختلفی برای شفای مریضان خدمتشان رسیده و از باب تبرک قطعه ای شکلات و ... جهت شفا از دست سید می گرفتند و در یک مورد جناب دکتر سودانی نماینده محترم اهواز را دیدم که جهت اخذ قطعه ای متبرک برای شفای مریضی حضور یافته بود و می گفت در چند مورد تبرک را مفید یافته و معتقد به این امر است . شگفت زده شدم که سید می خندید و می گفت : من ناچیز بی مقدار کجا و این حرف ها کجا ؟!

مرحوم سیدعبدالحسین سیدعرب (موسوی) از شخصیت های کم نظیری بود که در استان خوزستان علیرغم اینکه سوابق شجاعانه انقلابی اش از قبل از انقلاب بر هیچ کس پوشیده نبوده و نیست و بارها و بارها در زیر شکنجه های وحشیانه ساواک تا مرز شهادت پیش رفته بود لکن هیچگاه نخواست از آن سوابق استفاده ای برای پست و مقامی که برایش مهیای مهیا بود بنماید و همواره فقط سعی کرد برای احیای امر به معروف و اصلاح ذات البین در بین عشایر غیور عرب و عجم استفاده نماید و با عشق زایدالوصفی و شبانه روز به خدمت به مردم می پرداخت و خستگی نمی شناخت .

این نورانی مرد خدا در خوزستان که نگاهش ، حضورش ، قیامش ، قعودش ، خواب و بیداریش و همه رفتار و سکنات و اعمالش برای رضای حضرت حق بود و از عمر بابرکت 72 ساله اش بجز خیر و ثواب و خدمتگزاری به یادگار نگذاشت سرانجام در روز 23 بهمن و ایام باشکوه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دعوت حق را لبیک گفت و به اجداد طاهرین و امام شهیدان و یاران شهیدش پیوست و امت اسلامی و مشتاقان و علمای خوزستان را در غمی جانکاه و ابدی فرو برد .

یقینا سید عبدالحسین سید عرب باقیات الصالحاتی بس عظیم و گرانقدر در سینه های تک تک مریدان و مشتاقانش قرار داده که تا ابد برایش ثناگو و قدردان خواهد بود . روح عزیز و نازنینش شاد و در اعلی علیین در کنار اجداد طاهرین و صلحا و شهدا شاد باد .

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار