اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
شوشان: دومین جلسه از سلسله جلسات گفتگوی ماه با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان توسط سازمان مردم نهاد خانه گفتگو در روز ۸ دی ماه سال جاری برگزار شد. 

محوریت جلسه آسیب شناسی سمن های استان بود و راهکار های برون رفت از مشکلاتی که در مقاطعی مانع کار سمن ها می شود. 

با توجه به اطلاع رسانی از طریق کانال های سمعی و بصری و تعیین شدن راهبرد های این جلسات ، ما شاهد بی توجهی نمایندگان سمن ها برای حضور در جلسات بودیم و تنها نمایندگی از سازمان مردم نهاد فانوس و رفتگران طبیعت حضور داشتند. این جلسه که با حضور سرزده سرکار خانم دکتر محبی همسر استاندار خوزستان برگزار شد و ایشان پای درد و دل افراد حاضر در جلسات نشستند.

متاسفانه در این جلسه، کم لطفی جمع کثیری از سمن ها برای حضور و ارایه راهکار جهت رفع آسیب های موجود در بهبود کارکرد تشکل های مردم نهاد، بیانگر نوعی از فقدان مسئولیت و تعهد کافی در مشارکت و کار گروهی بود.

 عدم تعهدی که لزوم بازنگری و تعریف مجدد اهداف سمن ها در بهبود شرایط حیات خود و جامعه رو نشان می دهد. سمن هایی که با عدم حضور خود این شائبه را در ذهن ایجاد میکنند که سهیم شدن در بزل و بخشش احتمالی در امکانات و بودجه، و وصل شدن به منابع قدرت تنها انگیزه ی آنان برای شرکت در جلساتی است که به منظور رفع آسیب های سمن در نظر گرفته می شود.

 این در حالی است که برای ارتباط و اثرات دو جانبه میان نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد، برای رفع موانع موجود مربوط به کمبود بودجه و امکانات، مشکلات و سخت گیری های مربوط به سیستم اداری و نظارتی و برخوردهای بعضا غیر کارشناسانه و سلیقه ای، لازم است کلیه سمن های فعال، بدلیل خصوصیت ها و آرمان های مشترک افراد و جامعه در فضایی همدلانه و مبتنی بر گفتگو و مفاهمه، برای رفع آسیب های موجود در کنار هم و با تعامل مناسب به پشتیبانی و حمایت از یکدیگر پرداخته و اقدامات مقتضی و راهکارهای مناسبی ارایه نمایند. 

در این جلسه خانم دکتر محبی با اشاره و انتقاد نسبت به عدم شرکت سمن ها بیان داشتند اینکه سمن ها در چنین جلساتی شرکت نمیکنند خود آسیبی است که باید بررسی شود. ایشان با اشاره به اینکه مشکل اساسی در سمن ها جذب مردم است به ارایه راهکارهایی از قبیل جذاب شدن موضوعات، خلاقیت در سمن ها، استفاده از نیروهای جوان در محیط زیست و فعالیت های اجتماعی پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار