شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۸

يك دوستدار میراث فرهنگی آبادان در خصوص تخریب چند مدرسه تاریخی در این شهرستان گفت: مسؤولان ما باید به ریشه‌های فرهنگی توجه بیش‌تری داشته و نسبت به حفظ و نگه‌داری آثار باستانی و تاریخی جدییت بیشتری به خرج دهند.

احمد امیری در خصوص تخریب چند مدرسه قدیمی در آبادان اظهار کرد: این مدارس ثبت ملی شده‌اند ولی متاسفانه دستور تخریب آن‌ها را داده‌اند. در حالی که نباید این بناهای تاریخی سرنوشتی چون خانه بچاری‌ها پیدا کنند.

وی افزود: تا آن جا که مطلع  شده‌ایم نامه‌ای از سوی اداره آموزش و پرورش این شهرستان به اداره میراث فرهنگی آبادان مکاتبه شده که در پی آن قرار است این مدارس تخریب شوند. اگر هم برنامه‌ای برای بازسازی این مدارس دارند باید از طریق متخصصان این کار اقدام کنند.

این دوستدار میراث فرهنگی آبادان ادامه داد: بازسازی اماکنی که ثبت ملی شده‌اند باید توسط کارشناسان انجام شود ولی ما نگرانیم این تصمیم باعث تخریب مدارس شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای خارجی از بناهایی که قدمت تاریخی زیادی ندارند به خوبي حفاظت می‌کنند ولی ما که بناهای چند هزار ساله داریم و خارجی‌ها حسرت داشتن این بنا‌ها را می‌کشند نسبت به این میراث بی‌توجه هستیم.

امیری گفت: مسؤولان استان اگرچه در زمینه حفظ و مرمت آثار تاریخی استان اقداماتی را تاکنون صورت داده‌اند ولی همچنان این فعالیت‌ها ضعیف هستند و باید گام‌های بلندتری در این زمینه برداشته شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار