اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از حمایت جدی از سرمایه‌گذاران در بخش صنایع دستی خوزستان خبر داد.

افشین حیدری در حاشیه بازدید استاندار خوزستان از نمایشگاه صنایع دستی خوزستان اظهار کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش صنایع دستی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و تلاش شده است تا در این باره فعالیت‌های اساسی انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی که در این راستا انجام شده است، افزود: فعالیت‌های انجام شده در حاشیه نمایشگاه اهواز دایر کردن غرفه سرمایه‌گذاری است که در این بخش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش صنایع دستی به سرمایه‌گذاران عرضه شده و مشاوره در این باره به صورت رایگان به علاقمندان داده می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این نمایشگاه خاطر نشان کرد: این نمایشگاه در سطح شهرستان اهواز برگزار شده است ولی بازدیدکنندگان زیادی از سایر شهرهای استان را به این شهرستان کشانده است.

دایر شدن 270 غرفه

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: در این نمایشگاه 270 غرفه صنایع‌دستی دایر شده است که از این بین 150 غرفه به عرضه محصولات و مصنوعات خوزستان اختصاص یافته است.

حیدری با اشاره به فعالیت‌‌های اساسی در اینباره خاطر نشان کرد: 120 صنعتگر به نمایندگی از 30 استان کشور به خوزستان سفر کرده‌اند و همه امکانات رفاهی و سکونت برای این افراد تامین شده است.

وی خاطر نشان کرد: در خواست‌های زیادی برای حضور بیشتر صنعتگران در این نمایشگاه دریافت شده بود که امکان حضور این افراد وجود نداشت.

اختصاص زمین برای نمایشگاه صنایع دستی بهترین هدیه استاندار است

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: اختصاص زمین برای راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی خوزستان بهترین هدیه‌ای است که استاندار خوزستان به خانواده صنایع دستی استان اهدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه خوزستان توانمندی زیادی در این عرصه دارد، افزود: خوزستان توانمندی زیادی در عرصه صنایع دستی دارد و حمایت از این بخش می‌تواند در ارزآوری برای کشور تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: اصل‌ترین هدف موجود در بخش صنایع دستی خوزستان حمایت از بخش تولید است و عرضه در بازارهای کشورهای همسایه است تا با خرید این محصولات از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس از صنعتگران خوزستانی حمایت بیشتری شود.

رشد 700 درصدی صادرات صنایع دستی خوزستان

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: صنایع دستی خوزستان در یک سال گذشته شاهد رشد چشم‌گیری در صادرات محصولات به کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این عرصه افزود: از نظر میزان ریالی شاهد 700 درصد رشد در میزان صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم و این میزان آمار را اداره کل گمرکات خوزستان اعلام کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار