اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
استاندار خوزستان با بیان اینکه وضعیت اشتغال در خوزستان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است، گفت: اما درآمد سرانه استان نسبت به درآمد سرانه متوسط کشوری بالاست و این به دلیل وجود صنایع ارزشمندی مثل حفاری، فولاد، نفت و ... است.

به گزارش فارس از اهواز، غلامرضا شریعتی عصر امروز در نشستی با مدیر شرکت ملی حفاری استان و برخی از مدیران بخش‌های مختلف حفاری که در محل سالن اجتماعات ساختمان روابط عمومی شرکت ملی حفاری برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خرسند هستم که اسم شرکت ملی حفاری ایران با نام خوزستان و اهواز رقم خورده است و این به دلیل همت و تلاش مجموعه حفاری در به ثمر رساندن و توسعه صنعت حفاری است.

وی با اشاره به ارز آوری صنعت حفاری برای کشور تصریح کرد: شاکله اصلی، خدمات فنی و مهندسی صنعت حفاری متکی بر تخصص و تجربه فرزندان خوزستان است و این در حالی است که کل کشور از آن منتفع می‌شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: زمینه‌های انواع و اقسام تکنولوژی مبتنی بر آخرین علم روز که در صنعت حفاری به کار گرفته شده است نشان دهنده کارآمدی و به روز بودن این صنعت در استان است.

شریعتی با بیان اینکه شرکت‌های حفاری که در کشور شکل گرفته به طور حتم تجربه و تخصص خوزستانی‌ها در شکل گیری آن نقش داشته‌اند گفت: برخی تلاش کردند مدیران خوزستانی را از شرکت‌های حفاری خارج کنند که البته ضرر کردند.

وی با تأکید بر ارز آوری صنعت حفاری برای کشور خطاب به مدیریت شرکت ملی حفاری در خواست کرد: بازار‌های فروش محصولات صنعت حفاری را در خارج از کشور شناسایی کنید و ما با تمام توان و امکانات از این رویداد حمایت می‌کنیم.

شریعتی ابراز امیدواری کرد: تجربیات ارزشمند متخصصان صنعت حفاری به نسل جوان و کار آزموده دانشگاه‌ها منتقل شود و این آمیختگی بین دانشگاه و صنعت حفاری به رشد و پیشرفت استان کمک کند.

وی با اشاره به استخدام 20 هزار نفر به صورت مستقیم و 30 هزار نفر به صورت غیر مستقیم توسط شرکت ملی حفاری گفت: تعداد افرادی که از طریق اشتغال به این صنعت متصل می‌شوند به طور حتم گردش مالی و تولید در استان را متحول و سبب پویایی آن می‌شوند.

شریعتی با بیان اینکه درست است وضعیت اشتغال در استان نسبت به سایر استان‌ها قابل قبول نیست متذکر شد: اما درآمد سرانه استان از نسبت به درآمد سرانه متوسط کشوری بالاست و این به دلیل وجود صنایع ارزشمند مثل حفاری، فولاد، نفت و... است.

عالیترین مقام اجرایی دولت در استان خوزستان با اشاره به پروژه‌های نفتی غرب کارون از مدیران حوزه نفت و حفاری درخواست کرد: در اجرای پروژه‌های نفتی از توان و ظرفیت‌های شرکت‌هایی که در استان هستند استفاده شود.

شریعتی افزود: من این در خواست را نیز حتی به وزیر نفت نیز دادم که مسائل مربوط به حوزه نفت حتی‌المقدور در استان حل شود.

استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه اجرایی پروژه‌های نفتی غرب کارون می‌تواند اشتغال خوبی را در منطقه ایجاد کند گفت: به دنبال اجرای این پروژه‌ها انتظار داریم سرمایه گذاری‌های بزرگ و قراردادهای بزرگی در استان اتفاق بیفتد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار