شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
فرماندار بندر هندیجان:
فرماندار شهرستان بندر هندیجان گفت: استاندار خوزستان دستور رسمی صادر کرده تا آب در رودخانه زهره هندیجان رها شود.
به گزارش خبرگزاری شوشان از بندر هندیجان، در جلسه شورای حفاظت از منابع آب که به دستور استاندار خوزستان و با حضور فرماندار هندیجان، فرماندار امیدیه، بخشدار زیدون به نمایندگی از فرماندار بهبهان، مدیران جهاد کشاورزی هندیجان و بهبهان، مسئولان سازمان آب و برق خوزستان و روابط عمومی فرمانداری هندیجان در دفتر فرماندار امیدیه برگزار و به مشکلات آب شرب و کشاورزی هندیجان رسیدگی شد.

سید مهران رفیعی در این جلسه اظهار داشت: متأسفانه رودخانه زهره هندیجان به سبب برداشت‌های بی‌رویه و غیره اصولی در بالادست تاکنون خشک‌شده و لازم است موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: با خشک شدن رودخانه دائمی زهره هندیجان علاوه بر مشکلات آب شرب و کشاورزی، دامداری محیط‌زیست و حق حیات جانداران نیز به مخاطره افتاده است.

فرماندار شهرستان بندر هندیجان بیان کرد: استاندار خوزستان از همه جوانب و مراحل خشکی رودخانه و برداشت‌های بی‌رویه در بالادست اطلاع و از نزدیک مشکلات را بررسی کرده و دستور اکید داده که آب باید تا آخرین نقطه رودخانه هندیجان برسد.

وی گفت: دریچه‌های سد کوثر بازشده و آب تا ۴۸ ساعت آینده به هندیجان می‌رسد لذا طبق دستور عالی‌ترین مقام اجرایی در استان خوزستان باید انهار زیدون و کانال‌های شهید رجایی در امیدیه کاملاً بسته باشد و فرمانداران همکاری لازم را انجام خواهند داد.

رفیعی عنوان کرد: با نظارت سازمان آب و برق و فرمانداران بهبهان و امیدیه انهار و کانال‌ها بسته خواهد شد و در حین رهاسازی آب به سمت شهرستان بندر هندیجان هیچ نهر و یا کانالی بازنخواهد بود.

وی افزود: آب رهاسازی شده تا آخرین نقطه در رودخانه زهره هندیجان جریان خواهد داشت و پس‌ازآن با نظارت، برنامه‌ریزی، هماهنگی سه شهرستان آب به‌صورت عادلانه تقسیم خواهد شد.

فرماندار هندیجان بیان کرد: رودخانه زهره یک رودخانه دائمی است، با تلاش‌های استاندار خوزستان و همکاری فرمانداران در کارگروه ویژه به‌صورت عادلانه تصمیماتی گرفته خواهد شد تا مردم این شهرستان‌ها با بحران بی‌آبی مواجه نگردند و مدیریت‌های خوبی در این خصوص با تعامل انجام خواهد شد.

وی گفت: از زحمات و تلاش‌های استاندار خوزستان، نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی، مردم ولایت مدار شهرستان‌های امیدیه، بهبهان هندیجان، تشکر و قدردانی می‌نمایم.

 رفیعی عنوان کرد: مردم عزیز منطقه با آرامش، همکاری در این خصوص و مصرف عادلانه‌ای داشته باشند تا همه از این نعمت‌ الهی استفاده نمایند.

گزارش از محمد مهدی صادقی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار