شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
حاشیه نگاری شوشان از نشست بررسی مشکلات بخش اسماعیلیه اهواز / از کمبود فضای آموزشی تا مشکلات راه و بهداشت و درمان
نشست بررسی مشکلات بخش اسماعیلیه اهواز با حضور رئیس بنیاد مسکن اهواز ، رئیس اداره راه و شهرسازی اهواز...
شوشان: نشست بررسی مشکلات بخش اسماعیلیه اهواز با حضور رئیس بنیاد مسکن اهواز ، رئیس اداره راه و شهرسازی اهواز، رئیس آب و فاضلاب روستایی اهواز، معاون بهداشت غرب ، بخشدار اسماعیله، رئیس شورای بخش اسماعیله و رئیس دفتر دکتر علی ساری در سالن جلسات دفتر این نماینده برگزار شد.

به گزارش شوشان ، این نشست که بدون حضور علی ساری نماینده اهواز برگزار شد،  زاهد فردوس پناه رئیس دفتر دکتر ساری ، این نشست را مدیریت کرد.

در این جلسه ، یکی از حاضرین با انتقاد از عدم پیگیری مشکلات و مسائل مردم توسط برخی از نمایندگان ، بخشداران و مسئولین ، گفت که وقتی مردم نمی توانند نمایندگان خود را ببیند پس چه کسی باید صدای مردم را به دولت برساند . وی با اشاره به تعامل پایین برخی نمایندگان سابق مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با مردم ، گفت:  در این دوره انتظار بود که نمایندگان تعامل و ارتباط بیشتری با مردم داشته باشند. مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون نماینده دولتی نمی خواهند، بلکه یک نماینده مردمی می خواهند که بتوانند با او در ارتباط باشند.

در ابتدای این نشست بخشدار اسماعیلیه با انتقاد از نبود دبیرستان در این بخش ، گفت که بخش اسماعیلیه با جمعیتی بالغ بر 17 هزار نفر دبیرستان ندارد. آیا معقول است که جمعیتی بالغ بر 17 هزار نفر مدرسه نداشته باشند.

عبدالحسن نبی زاده با اشاره به ترک تحصیل دانش آموزان دختر در این منطقه ،  گفت که به دلیل نبود مدرسه و مشکلات موجود دانش آموزان دختر در روستاهای بخش تنها تا کلاس پنجم امکان تحصیل دارند. با توجه به ناامنی های موجود در این بخش و فاصله زیاد با مدارس ، خانواده ها اجازه نمی دهند فرزندانشان ادامه تحصیل دهند.

بخشدار اسماعیلیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات عمرانی در این بخش ، گفت : در بخش اسماعیلیه هیچ پروژه عمرانی صورت نمی گیرد و یک وجب آسفالت هم در این بخش وجود ندارد. وی با اشاره به معضل بیکاری و وجود شرکت های نفتی در این بخش ، گفت: متاسفانه هیچ کسی به خواسته های معیشتی مردم پاسخ نمی دهد.  با وجود 51 روستا در این بخش اما تنها 5 تا 6 خانه بهداشت وجود دارد. بخش اسماعیلیه فاقد مرکز درمان است.

در ادامه نشست ، رئیس اداره راه و شهرسازی اهواز گفت:  بخش اسماعیلیه در حوزه راه و شهرسازی سه معضل جدی دارد که از جمله آن ها مشکل اتصال جاده شهرستان خرمشهر به جاده امام جعفر صادق (ع) است، که با پیگری های صورت گرفته اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است که بزودی اعتبارات آن تامین خواهد شد. 

محمدرضا پور رکنی رییس آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهواز نیز گفت: طرح های آب رسانی در بخش اسماعیلیه تدوین و برخی طرح ها در دست اقدام است البته نبود منابع یکی از مشکلات ماست .بیش از 100کیلومتر آب رسانی انجام خواهد شد.

سید احمد موسوی رییس شورای بخش اسماعیلیه نیز گفت:  هیچ کدام یک از مسئولان از مدارس بخش اسماعیلیه بازدید نمی کنند و به من به عنوان رییس شورای بخش اسماعیله حتی اجازه دیدار با رییس یکی از نواحی آموزش و پرورش داده نمی شود.

سید احمد موسوی افزود: شرکت و صنایع طبق قانون باید محرومیت زدایی را دستور کار خود قرار دهند. در قراردادهای شرکت نفت قید شده است که باید محرومیت زدایی صورت بگیرد اما متاسفانه در بخش اسماعیلیه اهواز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

در این نشست تعدادی از دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاها مشکلات و معضلات موجود را مطرح کردند و مقرر شد که در 2 ماه دیگر پس از پیگیری مشکلات مطرح شده،نشستی در خصوص اقدامات انجام شده برگزار شود.

















نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار