شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
دکتر حسن دادخواه

در شهر اهواز و استان خوزستان و سراسر کشور، افراد فراوانی اند که از من به دکتر خسرو نشان نزدیک ترند و می توانند در باره ایشان و برهه هایی مانند دفاع مقدس و فعالیت های فرهنگی و هنری او در درون و بیرون از دانشگاه بنویسند و چهره وی را بیشتر بشناسانند ولی متاسفانه عادت به نوشتن آنهم در شناساندن دیگران، بنا به ملاحظاتی، هنوز در کشور و فرهنگ عمومی ما چندان مرسوم نشده است. 

بی گمان یادداشت حاضر می تواند در بسیار از دوستان و آشنایان با دکتر خسرو نشان انگیزه نوشتن در باره او را برانگیزد و از این رو، امید می رود تا در آینده ای نه چندان دور و با هدف پاسداشت از چهره های خدوم استان خوزستان، نوشته هایی پر محتواتر از یادداشت نگارنده تولید شود.

شاید بتوان برهه ها و برش های فعالیت های دکتر خسرو نشان را به دوران زیر دسته بندی نمود:
 پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، دوره شروع انقلاب سپس آغاز جنگ تحمیلی و مقاومت خرمشهر و بازپس گیری آن، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و استان اصفهان، ریاست مرکز هنرهای نمایشی کشور و مدیریت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان.

بنا به گواه همه دوستان دکتر خسرو نشان، وی به لحاظ فردی، انسانی متدین و خوشرویی است که جز خدمت به فرهنگ و هنر و تربیت نسلی از جوانان به عنوان سرمایه های معنوی ایران و بویژه بالندگی فرهنگ و هنر بومی خوزستان و جنوب کشورمان، سودای دیگری در سر ندارد.

گذشته از جنبه فردی و خصوصی، وی به لحاظ یک مدیر فرهنگی، انسانی شکیبا و خوش فکری است که در راستای نوآوری های حوزه فرهنگ و هنر، از توان ویژه ای برخوردار است. شکیبایی وی از این روست که حرکت در  راه های نو و ناهموار در حوزه های فرهنگی و هنری، نیازمند صبوری و مداراست.

کارنامه ایشان گواهی بر صبوری و شکیبایی اوست که به رغم فشارهای رسانه ای و حملات بی پروای منتقدانش، وی کمتر از سودمندی و اثربخشی اقدامات خود، سخن گفته است و قضاوت را بر عهده بهره مندان و کاربران نهاده است.

دکتر خسرو نشان گر چه مانند هر انسان زنده دیگر دارای گرایش سیاسی است ولی او اصراری بر منتسب بودن به جناح های سیاسی موجود در کشورمان ندارد و از این رو، ایشان کمتر در مسایل سیاسی متعارف فعال بوده است و گویی هنر و فرهنگ کشورمان را در ورای دسته بندی های سیاسی می بیند و می داند و چه بسا راز موفقیت وی در سمت های فرهنگی و هنری، فاصله گیری از محافل سیاسی و دخالت ندادن انگیزش های سیاسی در حوزه فرهنگ و هنر بوده است.

امید است با حمایت و پشتیبانی همه نیروهای موثر و دلسوز روز به روز شاهد برداشته شدن گام های بلند برای توسعه فرهنگی و هنری استان خوزستان باشیم و همگی بتوانیم از مدیرانی همچون دکتر خسرو نشان حمایت کنیم .

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار