شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
حجت الاسلام عادلی نژاد


16 دی ماه نه فقط در تقویم سالانه بلکه در تقویم مقاومت نسلی که پیشرو در تحولات اجتماعی ملت ایران در یک قرن اخیر است، روزیست تاریخی و ثبت شده بنام روز شهدای دانشجو؛ روز شهادت سید حسین علم الهدی و 72 تن از یاران حسینی او در کربلای ایران و در مجاورت ما، هویزه و سید حسین ها چه زیبا ترکیب کردند دو واژه مقدس شهید و دانشجو را.

دانشجو را همیشه با شاخصه حق طلبی و حق مداری میتوان شناخت و چه زیبا سید حسین ها و دانشجویان موحد، مومن و مسلمان حق زمان رو در قامت یگانه دوران پیر جماران خمینی عزیز دیدند و جان را در راه آرمان و حیاتی جدید که امام عزیز در مکتب سیدالشهدا آموخت، اهدا کردند.

مکتبی که شهادت در راه حق را همان حیات حقیقی و جباران را چیزی بجز خزلان و تباهی نمی داند.

سید حسین های خمینی همان دانشجویان شهیدی که برای بسط عدالت و معنویت و نفی ظلم و طاغوت  حرکتی را آغاز کردند و نقش تاریخی خود را ایفا نمودند و امروز پرچم دفاع از آرمان ها را به دست نسلی دیگر از فرزندان خمینی دادند.

فرزندانی که چون برادران خود در سنگر جهاد و علم در جدال و مبارزه هستند، استمرار سید حسین ها در مکتب خمینی، شهدای جهاد علمی و احمدی روشن ها و شهدای مدافع حرم هستند که پیام مقاومت ملت را زینب گونه فریاد زدن.

16 دی ماه سال 81 در تقویم دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هم روزی بزرگ و تاریخی از پیوند شهادت و علم رقم خورد؛ دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور بعنوان اولین دانشگاه دولتی نام گرفت که در کشور میزبان پنج شهید گمنام شد، یادمانی که امروز در این دانشگاه ملجا و پناهگاه هر روز دانشگاهیان و نماد پیوند دانشگاه، معنویت و قدسیت است.

سید حسین ها و دانشجویان شهیدی که درس حریت را از حسین آموختن و استمرار حسین علیه السلام و مکتب او در زمان معاصر شدند.

امروز که در آستانه چهاردمین سالگرد تدفین پنج شهید آرمیده در دانشگاه هستیم، مرجعیت و معنویت شهدا در دانشگاه پذیرفته شده است و قدرت و عظمت آنها در جذب قلب های دلدادگان بر کسی پوشیده نیست.

ما امروزه از آنها استمداد می طلبیم برای انجام وظیفه خود برای اینکه از مسیر حق طلبی آنها و ملت ایران و امام شهیدان فاصله نگیریم، از اینکه منافع قومی حزبی و گروهی را بر منافع نظام و انقلاب اسلامی مقدم نکنیم؛

از ایزد منان کمک می طلبیم تا میراث آنها را پاس بداریم و توان خود را در بسط حکومتی برخاسته از دین و ارزش های الهی هزینه کنیم که در دامن منافق صفتانی که بدنبال بسط الگویی از اسلام دمخور و همساز با کفر هستند، نشویم، چه اینکه پیام شهیدان والا مقام، ایستادگی در برابر کفر و استکبار و نفاق بود تا رساندن پرچم الله و توحید به دست صاحب اصلی انقلاب اسلامی.

یاد این 72 شیهد عزیز و دیگر شهدای دانشجوی نام آشنا و گمنام سراسر میهن اسلامی عزیزمان را و همچنین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز را گرامی داشته و این روز را به جامعه دانشگاهی که دنباله رو عزت و سربلندی هستند را تبریک عرض می نمائیم.

 
برچسب ها: عادلی نژاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار