شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۹۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
علی لطفی پور 
دبیر بازنشسته مدارس اهواز

این روزها بوی زودهنگام انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به مشام سیاسیون خورده است. عده ای به بازسازی تشکلات قدیم خود و عده ای به تحکیم مجموعه سیاسی و نیر طبق معمول عده ای هم اقدام به تشکیل تشکل جدید نموده اند .

البته وجود احزاب و تشکلات و اصناف گوناگون در کشور جهت ساماندهی و اگاهی دادن به مردم و دفاع ار منافع مشروع و قانونی یک ملت و کشور فی نفسه نه تنها مفید بلکه ضرورت نظارت همگانی بر فعالیت دولتمردان و حاکمیت است اما تشکلی که باید در طول زمان و مستمر با فعالیت تشکیلاتی ضمن اموزش و تبلیغ فکری و عضوگیری ' زمینه ارتقاء اعضا در پیوستن به کادر رهبری و شورای مرکزی را فراهم نماید لیکن متاسفانه نگاه رهبران احزاب به مردم و حامیان خود نگاهی جز تبعیت از انها و اخذ رای به نفع رهبران تشکلات در انتخابات گوناگون نیست و برای همین است که تشکلات سیاسی در ایران نگاهشان به قدرت است نه معطوف به خدمت ! چند دوره ای هم است که پول و پولپرستان معامله گر نقشی اساسی و تاثیرپذیری در تبلیغات انتخاباتی بعضی از تشکلات و نامزدها با نام و عناوین فریبنده پیدا کرده است . 

خوشبختانه مردم ایران به پاس اگاهی و رهنمودهای طیفی از شخصیت های دینی و سیاسی و روشنگری های بعضی از احزاب و.تشکلات زنده و فعال مردمی و فضای مجازی موجود در کشور و ارتباطات فزاینده و گسترش اینترنتی تدریجا در حال رسیدن به شناختی چند جانبه و تعمیق و نظم افکار سیاسی خود هستند . مردن امروز ایران بالاخص جوانان تحصیلکرده با مردم دیروز تفاوت های فاحشی دارند مردم قبل از اینکه به شعارها و سفارشات و تعاریف و تمجید شخصیت ها و احزاب توجه کنند به عملکرد زندگی فردی و اجتماعی انها توجه دارند به نگاه خدمتی انها در عمل توجه دارند که دردشناسترین و دردمندترین نسبت به نیازهای مردم هستند . نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری نقاط ضعف و مشکلات موجود را انچنان پررنگ و بی رمق جلوه می دهند که گویا در دنیا مشکلی نیست الا در جمهوری اسلامی ایران !

بعضی ها هم در این چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری با بیانات دلسوزتر از مادر 'خود را منجی امت اسلامی ایران معرفی می کند که گویا اگر ایشان رئیس جمهور نشود کن فیکون خواهد شد !

از همه مهمتر تخریب ها ' تهمت ها و نامهربانی ها در غالب صحبت های به ظاهر دلسوزانه کم کم در حال نشان دادن خود است که اینگونه تبلیغات نه در شان یک نامزد انتخاباتی در نظام اسلامی است و نه در شان مردمی است که اینگونه دیده شوند .

نامزدهای احتمالی انتخاباتی به جای ارائه طرح و برنامه و دفاع منطقی از ان ' ناجوانمردانه انگ بی نتیجه بودن برنامه و طرح های موفق رقیب می زنند .

این نامزدها و احزاب و تشکلات حامی انها بدانند که ;  مردم سختی و مشکلات را برای رسیدن به ارمانهای امام و شهیدانشان که همان عدالت و رفاه اجتماعی در جامعه و سعادت اخروی است را تحمل می کنند به شرطی که متصدیان امور و مسئولین مملکتی نیز در این سختی ها و کمبودها شریک باشند و اندیشه و برنامه و شجاعت لازم را در استقرار این ارمانها را داشته باشند 

حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در سخنرانی 15 خرداد سال 1358 فرموده اند : خاک بر سر من که بخواهم خون شما ریخته شود تا من استفاده اش را ببرم .

مردم به اندیشه و افکار سیاسیون در باره جایگاه مردم در حکومت مردم سالار دینی در ابعاد ازادی ' استقلال ' عدالت اجتماعی ' رفاه اجتماعی ' اعتقادات دینی ' مشارکت گوناگون و ... توجه دارند. برای مردم دیگر شیوه ها و روش های کهنه و تکراری و فریب ساز استفاده ابزاری از دین ' تکیه بر قومیت ها ' انحصاری کردن شخصیت های تاثیرگذار نظام اسلامی و صرف انتساب به جایگاه های والا و ارزشمندی که مورد احترام مردم اند در حال کم رنگ شدن است. بلکه گذشته و حال و توانمندی و صداقت و شجاعت و تدبیر و برنامه های افراد را فارغ از هر نوع وابستگی برای انتخاب در دست بررسی دارند . انها می خواهند تغییر را در زندگی خود و خانواده و جامعه و کشور بطور مملوس مشاهده کنند احزاب و کاندیداها باید در تبلیغات انتخاباتی منصفانه رفتار کنند. باید خود واقعی خود را انگونه که هست به مردم عرضه کنند با کرامت با مردم رفتار کنند مردم را نردبان ترقی خود ندانند بهترین ار لحاظ ایمان ' اخلاص و امانتداری باشند . از تبلیغات فریبنده رنگین و متنوع پرهیز کنند برای پیروز شدن بر رقیب متوسل به هر چیز غیر مشروع و غیر قانونی نشوند از تخریب رقبا و تهمت زدن به انها پرهیز کنند .

اینجا ایران است با مردمی معتقد به دین و الگوهایی همچون رسول مکرم اسلام و جانشین به حق او علی بن ابی طالب (ع ) و .... اشخاصی که نامزد انتخابات ریاست جمهور می شوند حتما از نظر خود این شایستگی را در خود می بینند که به عنوان شخص دوم مملکت انتخاب شوند البته این شایستگی ' فقط در توانایی اجرایی وعلمی و فکری خلاصه نمی شود بلکه می باید شایستگی تقوا و شجاعت و عدالت را نیز باید در طول زندگی خود نشان داده باشد تقوا یعنی خداترس باشد و خدا را ناظر و حاضر بر اعمال و رفتار خود بداند. شجاعت یعنی قدرت اجرای برنامه های قانونی و مشروع را علیرغم مخالفتهای مخالفین سودجو و منفعت طلب را داشته باشد .عدالت یعنی به عدل رفتار کردن در جهت توزیع ثروت و امکانات مملکتی برای رفاه همه جانبه مردم ایران و ایجاد بستر و زمینه مساوی رشد معنوی مردم عزیز ایران .

باید زندگی ریاست جمهوری به تاسی از بزرگان دین اداره شود غیر از این باشد شعارهای دینی او دروغ و فریبی بیش نیست .

نامزدهای ریاست جمهوری هر که می خواهند باشند باید بدانند مردم سلایق گوناگون را محک زده اند افراد و شخصیت های متفاوت را با همه شعارها و وعده ها ازمایش کرده اند پس مردم را برای همیشه مهم بدانند به رای و نظر انها احترام بگذارند.

سختی ها و مشکلات کلیدی زیادی گریبانگیر مردم ما شده است انها مجموعه ای را برای اداره مملکت می خواهند که انها را درک کنند - کسانیکه از جنس خود انها باشند و تا اخر از این جنس بمانند . قطعا مردم نمی خواهند اخرت خود را فدای دنیای بعضی افراد کوته بین ' بلند پرواز و مغرور و خودبین و فرصت طلب سودجو نمایند .

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
حسين قرباني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
comment
0
0
comment درودجناب لطفي پور
تحليل ونظرات واقع گرايانه تان بسيارجامع وكارشناسانه بود اميدوارم مردم كشورمان اعم ازكانديداهاو راٌي دهندگان بااين بينش پابه عرصه انتخابات بگذارند.
سالم وپايدارباشيد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار