اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
دکتر آرش اعتمادی  

اول : یکی از عادات مدیران اداری و دانشگاهی  حوزه سلامت در کشور ما، عدم پذیرش نقد های وارده به ایشان و یا تلقی بدبینانه از آنها در قبال  عملکرد و منش مدیریتی خود میباشد. اگرچه این  نقدها  در زمینه های گوناگون،  در پاره ای از موارد جنبه تخریبی دارند، لیکن نقد ناپذیری حتی در برابر " دو کلمه حرف حساب " دلسوزان نیز این روزها تبدیل به خصلت اغلب مدیران شده است.

در واقع بسیاری از مدیران ظاهرا فراموش کرده اند که در درجه اول باید " شیفتگان خدمت " باشند  و نه " تشنگان قدرت " ولی در عمل  به محض تصدی میز ریاست و یا معاونت ، آنچنان باد در غبغب انداخته و نگاه های توام با  "تبختر" حواله زیر دستان می کنند که گویی فراموش کرده اند که اتاق ریاست و یا معاونت آنها " اتاق شیشه ای " بوده و کلیه عملکرد آنان توسط زیر دستان و اصحاب رسانه و نیز نهاد های نظارتی رصد می شود. 

دوم : اعتراف به کمبود ها و نقایص عملکردی از سوی مدیران نه تنها نشان دهنده شجاعت ایشان بوده بلکه سبب تقویت همدلی سایر دستتگاه های ذی ربط و نیز الگو برداری زیردستان  در مجموعه تحت مدیریت می شود. در واقع هیچ مدیری به دلیل " انسان بودن و لاجرم جایز الخطا بودن " کامل  و بری از اشتباه  نیست لیکن آنچه سبب تفاوت مدیران شجاع با مدیران منفعل می شود ، همانا شناخت و اقرار به کمبود ها و نارسایی ها و تلاش بیشتر و جلب همکاری های بین بخشی برای نیل به نتیجه مطلوب می باشد . 

سوم : دکتر ایدنی  در طول دوران ریاست خود بر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز کم مورد نقد – خواه دلسوزانه و خواه مخرب – قرار نگرفته است اما تابحال موردی از برخورد قهر آمیز و یا غیر مسئولانه از ایشان ندیده ام. ضمن اینکه در پاره ای از موارد به طور بی محابا کمبود های سیستم بهداشت درمان خوزستان را نیز فریاد زده و البته بدون وا نهادن مسئولیت بروز این مشکلات بر دوش مدیران قبلی ، سعی در جلب توجه مدیران دستگاه های همکار در این مقوله و نیز روشنگری افکار عمومی داشته است. اعتراف به پایین بودن وضعیت امنیت غذایی در استان و نیز صحبت های اخیر ایشان در زمینه مشکلات بسیار در زمینه زیر ساخت های فیزیکی سلامت استان خود نمونه ای از این موارد است.

چهارم : خوشبحتانه استاندار جوان و خوش فکر استان نیز چنین دیدگاهی دارد و ابایی از بیان صریح مشکلات حوزه سلامت نداشته و ندارد. قرار گرفتن یک پزشک متخصص بومی بر مسند بالاترین مقام اجرایی استان ، در کنار ویژگی های شخصیتی که دغدغه سلامت مردم همواره نصب العین ایشان است میتواند الگویی برای سایر مدیران مرتبط با حوزه سلامت استان باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار