مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، از راه اندازی طرح بهینه سازی سیستم کنترل و اندازه گیری ایستگاه تزریق گاز مارون خبر داد. "> راه اندازی طرح بهینه سازی ایستگاه تزریق گاز مارون
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۹

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، از راه اندازی طرح بهینه سازی سیستم کنترل و اندازه گیری ایستگاه تزریق گاز مارون خبر داد.

به گزارش شوشان به نقل از شبستان، مهندس حمید بورد، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در این طرح که طراحی، امور مهندسی، نصب و اجرای تجهیزات آن از سوی کارشناسان و متخصصان داخلی اجرا شده یک سیستم جدید و روزآمد جایگزین سیستم قدیمی کنترل شد.

وی اضافه کرد: این طرح در مدت سه سال و هزینه ای حدود 70 میلیارد ریال انجام شد که با راه اندازی سیستم جدید، هزینه های صرف شده در مدت زمان کمتر از دو سال جبران و این مهم به دلیل استفاده بهینه از ادوات، منابع انسانی و کم شدن وقفه های ناخواسته محقق می شود.

وی با بیان اینکه برنامه کاربردی سیستم جدید (CM) توسط کارشناسان اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون و یک شرکت مهندسی داخلی طراحی شده، افزود: از مزیت های سیستم جدید، کاهش چشمگیر وقفه های عملیاتی ناشی از عدم کارآیی تجهیزات و سیستم کنترل و کاهش قابل توجه زمان رفع عیب است.

مهندس بورد، تصریح کرد: از توانمندی های سیستم جدید می توان به کنترل فرآیند ایستگاه، پایش و کنترل توربین‌ها و کمپرسورهای گاز، حفاظت از توربین‌ها در مقابل لرزش های مخرب، انجام پایش‌های وضعیت توربینها به صورت آنلاین (Monitoring Online Condition) و انجام خودکار عملیات اطفاء حریق به صورت هوشمند اشاره کرد.

وی ادامه داد: افزایش دقت در اندازه گیری و کنترل پارامترهای مهم فرآیندی توربوکمپرسورها با نصب سیستم کنترل قابل برنامه ریزی شده و حفاظت کامل و پایدار از ماشین آلات با نصب سیستم پایش آنلاین وضعیت و تعویض شیرهای کنترل و ادوات اندازه گیری مهم ایستگاه از دیگر نتایج مثبت پیاده سازی سیستم جدید محسوب می شود.

یادآور می شود، سیستم کنترل CM برای نخستین بار در واحدهای صنعتی مناطق نفتخیز جنوب به کار گرفته شده است و در تمام مراحل نصب آن، ایستگاه تزریق گاز در مدار عملیات قرار داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار